سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگارش کتاب تاریخ توسط دولت معلمان کره ای را به خیابان کشاند


به گزارش ایرنا، این تجمع عصر جمعه در میدان اصلی شهر سئول صورت گرفت که پیشتر نیز با اعتراض گسترده مردم روبرو شده بود.
تجمع امروز از سوی اتحادیه کارگران و معلمان کره جنوبی برگزار شد که بر اساس گزارش های منتشر شده حدود 1300 نفر در آن مشارکت داشتند و گزارش های پلیس حاکیست که 800 نفر همچنان در محل تجمع حضور دارند.
بیانیه وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ آن را منتشر کرد، اعلام کرد که این تجمع غیرقانونی است و تظاهرکنندگان در برابر قانون ایستاده اند.
پیشتر دولت کره جنوبی اعلام کرده بود که قصد دارد دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان را از بعد از سال 2017 ملزم به استفاده از کتابهای درسی تاریخ که توسط دولت منتشر خواهند شد، کند.
این در حالی است که تا پیش از این طرح، مدارس اجازه داشتند از یکی از هشت کتاب تاریخی که ناشرهای خصوصی منتشر کرده اند، برای تدریس استفاده کنند.
در واکنش به طرح دولت، هفته گذشته نیز بیش از 80 هزار نفر در سئول دست به تجمع اعتراضی زدند که بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رسانه ها، یکی از بزرگترین تجمع در این کشور بود.
مخالفان این طرح می گویند، چاپ کتاب تاریخ مدارس در کره جنوبی در راستای تلاشهایی دولت «پارک گئون هی» رییس جمهور و نمایندگان محافظه کار این کشور به منظور اعلام دیدگاه های سیاسی و القای آن به نسل جوان کره ای صورت می گیرد.
به همین خاطر معترضان در تجمع امروز خود با سر دادن شعارهای اعتراضی خواستار آن شدند که دولت دست از انتشار این کتب برداشته و درصدد تحمیل ایده های خود به قشر جوان نباشد.
کتب تاریخی که آموزش و پرورش کره جنوبی هنوز منتشر نکرده است از دیدگاه معترضان می تواند حاوی مطالبی باشد که تاریخ گذشته دیکتاتوری در این کشور را در برخی از دوره ها به شکل دیگری جلوه دهد و این مغایر با دمکراسی و آزادی های اساسی کشور است.
آساق*1597

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زلزله ساکنان شهر دوبی امارات را به خیابان کشاند