علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نتایج رسمی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در استان کرمانشاه


به گزارش خبرنگار مهر، یوسف شاه حسینی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشستی خبری که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این دوره از انتخابات با نمایش همبستگی ستودنی مردم استان همراه بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در تشریح نتایج نهایی و قطعی انتخابات در حوزه های انتخابیه ۶ گانه استان افزود: نتایج انتخابات حوزه های ۶ گانه استان روز گذشته ۸ اسفند استخراج و پس از تایید هیئات اجرایی و نظارت از طریق سیستم جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور ارسال شد و به این ترتیب اسامی منتخبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری  که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرا صحیح ماخوذه در حوزه های انتخابیه شدند و یا به مرحله دوم راه یافتند اعلام می شود.

شاه حسینی بیان کرد: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه، هرسین آقای حسن سلیمانی از مجموع ۱۳۵ هزار و ۶۸۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۴۸ هزار و ۸۹۱ رای منتخب مردم شد و در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات نیز آقای شهاب نادری از مجموع ۱۱۱ هزار و ۸۸۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۲ هزار و ۵۱۴ رای به مجلس راه یافت.

وی در ادامه گفت: در حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب آقای فرهاد تجری از مجموع ۱۰۸ هزار و ۶۹۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۰ هزار و ۷۳۱ رای راهی مجلس شورای اسلامی شد و در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو نیز آقای حشمت الله فلاحت پیشه از مجموع ۱۱۸ هزار رای صحیح ماخوذه توانست با کسب ۵۳ هزار و ۳۶۹ رای به عنوان منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

انتخابات در ۲ حوزه شهرستان کرمانشاه و سنقر و کلیایی به دور دوم کشیده شد

شاه حسینی با اشاره به نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه گفت: در حوزه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۳۳۶ هزار و ۱۴۸ آرای صحیح ماخوذه آقای عبدالرضا مصری با کسب ۱۴۳ هزار و ۹۲۸ رای و آقای سید قاسم جاسمی با کسب ۱۰۶ هزار و ۴۵۴ رای حائز کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح شدند و به مجلس راه یافتند، همچنین آقای سید سعید حیدری طیب با کسب ۷۵ هزار و ۳۲۲ رای و آقای احمد صفری با کسب ۵۳ هزار و ۷۳۴ رای برای کسب کرسی سوم در حوزه کرمانشاه به مرحله دوم راه یافتند.

شاه حسینی در ادامه اظهار کرد: در حوزه سنقر و کلیایی از مجموع ۴۸ هزار و ۲۴۰ آرای صحیح ماخوذه سید جواد حسینی کیا با کسب ۱۰ هزار و ۵۴۳ رای و محمد عمادی رستگار با کسب ۵ هزار و ۵۸۵ رای به مرحله دوم رفتند.

این مسئول در تشریح نتایج انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۷۸۳ هزار و ۳۴ آرای صحیح ماخوذه به ترتیب امان نریمانی با کسب ۳۸۴ هزار و ۷۸۸ رای و محمود محمدی عراقی با کسب ۲۷۰ هزار و ۹۰۴ رای حائز اکثریت نسبی آرای خبرگان در استان شدند.

مشارکت ۶۰ درصدی مردم کرمانشاه در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: بر اساس سامانه جامع انتخابات از ۳۱ حوزه انتخابیه تعداد آرای ماخوذه مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه ۹۰۲ هزار و ۶۱۲ رای بود  و اما جمعیت واجد شرایط رای دادن در استان ۱ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۵۹۵ نفر بود که با این حساب مشارکت ۶۰ درصدی مردم استان کرمانشاه را در انتحابات شاهد بودیم.

شاه حسینی افزود: انتخابات در نهایت آرامش و همبستگی  و با کمترین مشکل در استان کرمانشاه برگزار شد.

وی در خصوص اعتراضات احتمالی در این انتخابات گفت: ما تاکنون به صورت رسمی اعتراضی تحویل نگرفتیم اما یکی از کاندیداها در یکی از حوزه های انتخابیه استان ‌کرمانشاه نسبت به نتیجه معترض بود و اما هنوز اعتراض خود را رسما به ما تحویل نداده است.

معترضین ۷ روز فرصت دارند شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کنند

شاه حسینی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده ۵۸ قانون انتخابات کسانیکه از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند ۷ روز فرصت دارند تا شکایات خود را مستندا به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم نمایند.

این مسئول در خصوص زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: بر اساس بند۳ ماده ۹  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور با تایید شورای نگهبان ظرف  یک ماه پس از اعلام و تایید صحت نتایج، مرحله دوم برگزار و به این ترتیب در استان کرمانشاه مرحله دوم انتخابات احتمالا نیمه نخست اردیبهشت ۹۵ در استان برگزار شود.

شاه حسینی بیان کرد: به جز موارد عمومی و جزئی در خصوص تخلفات انتخاباتی، تخلف مهم و موثری در خصوص انتخابات در استان کرمانشاه گزارشی تا کنون نداشتیم.

وی در خصوص تاخیر اعلام نتایج گفت: قرار شد نتایح از طریق سامانه جامع انتخابات اعلام شود و ما پس از اطمینان از انجام مراحل اجرایی و مدیریتی ضمن اینکه این مرحله را انجام دادیم و تایید هیئات نظارت و اجرایی داشتیم فرصت برای اطلاع رسانی الان فراهم شد.


ویدیو مرتبط :
آرایش سیاسی انتخابات آینده مجلس خبرگان