سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضیحات اوحدی درباره ادعای عربستان برای حج تمتع 95، اعزام زائر به سامرا و سوریه


توضیحات اوحدی درباره ادعای عربستان برای حج تمتع 95، اعزام زائر به سامرا و سوریه میزان/ رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام زائران به سامرا از اول بهمن خبر داد و گفت: اعزام زائر به سوریه در صورت تصویب پیوست امنیتی از سوی دستگاه‌های نظارتی امکان پذیر است. اوحدی در ادامه در مورد حج تمتع نیز افزود: مقامات عربستان ادعاهایی را مطرح کرده اند، مبنی بر اینکه آمادگی زائران ایرانی در حج تمتع را دارند. این در حالی است که در عمل ما شاهد این موضوع هستیم که دفتر ایرانی در عربستان بسته شده و به تمامی نیروهای ایرانی اعلام شد که خاک عربستان را ترک کنند.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره حج تمتع، عمره، سامرا و عتبات عالیات اظهار کرد: سازمان حج و زیارت در حال حاضر هیچ تصمیمی برای حج عمره ندارد و هر تصمیم گیری منوط به اجرای حکم دو مامور فاسد و تصمیم هیات دولت است، در واقع باید گفت 18 هزار نفر از حج عمره انصراف داده اند.

تناقض در رفتار و کردار مقامات عربستانی برای حج تمتع 95

وی در ادامه در مورد حج تمتع نیز افزود: مقامات عربستان ادعاهایی را مطرح کرده اند، مبنی بر اینکه آمادگی زائران ایرانی در حج تمتع را دارند. این در حالی است که در عمل ما شاهد این موضوع هستیم که دفتر ایرانی در عربستان بسته شده و به تمامی نیروهای ایرانی اعلام شد که خاک عربستان را ترک کنند. اگر آماده پذیرایی از زائران ایرانی در حج تمتع هستند، پس چرا دفاتر را تعطیل کردند. مگر می‌شود در عربستان دفتری نداشته باشیم و اقدامات لازم در زمینه حج انجام شود.گفتار و رفتار مقامات عربستان متناقض است و سعودی‌ها باید این تناقض‌ها را برطرف کنند.

لحاظ شدن مسیر سامرا در بسته‌ سفر عالیات از اول بهمن

رئیس سازمان حج و زیارت درباره سامرا نیز گفت: روز گذشته گروهی از مسئولان سازمان و مقامات بعثه وارد عراق شدند تا هماهنگی‌های لازم برای سفرهای عراق به ویژه سامرا که قرار است از اول بهمن ماه در بسته های سفری عراق لحاظ شود، را انجام دهند. با توجه به مصوبه شورای امنیت ملی، مسیر سامرا به بسته سفر عتبات عالیات اضافه شد.

اعزام زائر به سوریه درصورت تصویب پیوست امنیتی از سوی دستگاه های نظارتی
اوحدی درباره سفر زائران به سوریه گفت: هیات سوری به سرپرستی معاون وزیر جهانگردی سوریه برای رایزنی درباره پیوست امنیتی و امضا تفاهم نامه زیارتی بین دوکشور شب گذشته وارد تهران شدند.

وی در ادامه به پیوست امنیتی اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته یک پیوست امنیتی تدوین شد که قرار است هیات‌های سوری آن را در این سفر ارائه دهند، به طوری که مدل امنیتی زائران در سوریه باید ارائه شود، چرا که در عراق، در هر اتوبوسی یک مامور مسلح، زائران را همراهی می‌کند، همچنین ماشین‌های امنیتی ایستگاه به ایستگاه هماهنگ می‌کنند و به همین دلیل طی سالیان گذشته هیچ حادثه‌ای را در کاروان ها گزارش نشده است.

اوحدی در این باره با بیان این مطلب که امروز اولین جلسه با هیات سوری برگزار خواهد شد، گفت: در واقع در این جلسه پیوست امنیتی بررسی و به دستگاه های نظارتی ارائه خواهد شد و در صورت تایید، سفرهای سوریه از سر گرفته خواهد شد.

توصیه به زائران عتبات عالیات برای ثبت نام از مجاری قانونی
رئیس سازمان حج و زیارت درباره سفرهای عتبات عالیات در ایام نوروز نیز گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، سفرهای زیارتی متوجه عتبات عالیات است که متأسفانه همچنان شاهد تبلیغات از سوی برخی فرصت طلبان هستیم که با نگاه سودجویی، حق زائران را اجحاف می‌کنند. توصیه می‌شود ثبت نام‌ها از طریق مجاری قانونی و سایت حج و زیارت صورت گیرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
دستگیری زائر ایلامی در حج تمتع