سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شریک زندگی‌مان را چگونه انتخاب کنیم؟


وبلاگ > خبر وبلاگ - دکتر محمود گلزاری در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، خانواده را به یک شرکت سهامی تشبیه کرده که هر دو شریک باید با رعایت شروطی، برای بهره مندی و دوام آن بکوشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بیان شرایط یک شرکت، می نویسد:

«افرادی هستند که بدون دوراندیشی، به کسانی نزدیک می‌شوند و قرار شرکت می‌گذارند که هماهنگی چندانی با آنها ندارند. پیوند شتاب‌زده‌ای که یکی از طرفین به خاطر فرار از وضع موجود و یا گرایش تندجسمی و احساسی برقرار کرده است چندان نمی‌پاید. کافی است چشم این شریک درمانده و یا احساساتی به یک آگهی پرزرق و برق تبلیغاتی بیفتد و یا سر راه او یک تاجرنمای وسوسه‌گر سبز بشود،‌ آن‌گاه بداخلاق و بهانه‌گیر می‌شود و رشتة محبت و همکاری را می‌گسلد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«در بین همه شرکت‌هایی که بشر در طول تاریخ پایه‌گذاری کرده است (که بعضی از آنها ده‌ها سال سابقه دارند و شعبه‌های زیادی در گوشه و کنار دنیا به وجود آورده‌اند) خانواده ریشه‌دارترین و مؤثرترین شرکتی است که خداوند حکیم زمینه‌اش را در فطرت بشر گذاشته و آن را یکی از نشانه‌های قدرت و حکمت خود برشمرده است. (سوره روم آیه 21) ‌اگر این شرکت بخواهد پابرجا بماند و بهره‌های خود را که همان فرزندان سالم و صالح هستند به جامعه بشری تقدیم کند،‌ زن و شوهر باید همان ویژگی‌هایی را داشته باشند که شریک‌های اصلی هر مؤسسه خوشنام، مفید و اثرگذار دارند. در غیر این صورت یا شرکت خانواده فرو می‌پاشد و یا دچار بحران‌های بزرگی می‌شود که به از بین رفتن سلامت جسمی،‌ روانی و اخلاقی همه اعضای آن می‌انجامد. اگر جوانی برای انتخاب شریک معیارهای درست و مناسبی نداشته باشد درهای ورودی شرکت را بر شیطان می‌گشاید تا او بیاید و دام‌هایش را بگستراند و سپس با گمراه کردن فرزندان، سهم خود را چند برابر برگیرد و نسل‌های کنونی و آینده را آسیب‌ده و آسیب‌رسان سازد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
‫نحوه انتخاب شریک کاری‬‎