سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فتواهای رهبر معظم انقلاب در نرمش قهرمانانه راهگشا بود/ سخنان امام نباید جناحی شود


به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب تهران، حجت‌الاسلام حسن روحانی لحظاتی پیش در آئین تجدید میثاق دولتمردان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) که در آستانه دهه مبارک فجر در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اظهار داشت: در آستانه روز ورود حضرت امام خمینی (ره) بعد از سال‌ها تبعید در ترکیه، نجف و پاریس به ایران اسلامی هستیم، روزی که برای مردم روز به یاد ماندنی در تاریخ این کشور بود.

وی گفت: 12 بهمن، 22 بهمن و دهه فجر قطعه‌ای از تاریخ این سرزمین است که به عنوان هویت این ملت و این تاریخ می‌تواند باشد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همواره در میان همه ملت‌ها مقاطعی از تاریخ و شخصیت‌های استثنایی هویت آن ملت‌ها را ساختند، افزود: 12 و 22 بهمن‌ماه این چنین است و امام بزرگوار، نیز یک شخصیت استثنایی در تاریخ این سرزمین بود.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه راه امام و اصول امام (ره) همواره برای ما راهگشا و راهنما بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز هم رهبر معظم انقلاب شجاع و مدیر، همان مسیر و همان راه را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به شجاعت و ایستادگی امام خمینی (ره) در برابر استبداد و قدرت‌های بزرگ و شهامت و شجاعت امام در بازنگری و تغییر گفت: شجاعت امام در جنگ و مقاومت و در صلح و شرایط جدید بعد از جنگ در کشور همه آنها برای ما درس‌آموز بود.

* فتوای سیاسی رهبر معظم انقلاب

وی با اشاره به فتواهای سیاسی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما دیدیم فتواهای رهبر معظم انقلاب در حق‌الناس بودن رای و نرمش قهرمانانه در ایجاد شرایط نوین راهگشا و تاثیرگذار بود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به قدرت ایمان امام خمینی (ره) گفت: در آن مقطع که در دیدگاه غرب و شرق قدرت ایمان و دین به حساب نمی‌آمد و می‌گفتند دوران ایمان و دین گذشته است امام قدرت ایمان و دین را نشان داد که چگونه این قدرت می‌تواند یک انقلاب و نهضت را به ثمر برساند و چگونه تخت استبداد را در یک سرزمین از بین ببرد.

* استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عامل عزت انقلاب اسلامی است

رئیس جمهور با بیان اینکه راه بازگشت عزت در انقلاب اسلامی همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، بیان داشت: آزادی نه به معنای هرج و مرج بلکه آزادی به معنای آزادی در بیان، تصمیم و آزادی در انتخابات و آزادی برای پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: استقلال نه به معنای انزوا، استقلال به معنای ایستادگی در برابر استبداد دیگران است.

* نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز هستیم، تاکید کرد: امام از روز اول به ما یاد داد که دین و دین سالاری در کنار مردم‌سالاری است.

رئیس جمهور گفت: زمانی که شعار مردم استقلال، آزادی و غیره بود امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را تفسیر کرد و بیان فرمودند حکومت ما جمهوری اسلامی است که از همان روز شعارها به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) خوب تبیین کردند که بقا در صورتی امکان‌پذیر است که مردم و آرای آنان پشتوانه باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) بر داشتن پایگاه ملی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر می‌خواهید پایگاه ملی داشته باشید کاری کنید که دل مردم را به‌دست آورید و با پشتیبانی مردم می‌توانید نظام را حفظ کنید.

* بیان صریح امام خمینی در ارتباط با پشتیبانی مردم

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) صریح فرمودند جمهوری اسلامی با رأی مردم بوده است، تاکید کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس با رأی مردم انتخاب می‌شوند و همه امور دست مردم است و این جمله امام روشن می‌سازد که پایه نظام در چارچوب و مقررات اسلامی رأی و نظر مردم است.

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر از یک سمت با پیروزی مردم بر اساس منطق و استدلال در برابر شش قدرت جهان و پایان تحریم‌ها و از بین رفتن زنجیر فشار و تحریم همراه شد و از یک سوی دیگر با احترام بیشتر جهانیان نسبت به ملت ایران مقارن شد.

وی با اشاره به تقارن دو رویداد مهم دیگر ادامه داد: از طرف دیگر دهه مبارک فجر تا اوایل اسفندماه و برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو نیز مقارن شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات کارساز خواهد بود، خاطرنشان کرد: هیچ چیز نمی‌تواند امید مردم را بگیرد، نباید به صندوق آراء پشت کنیم، اگر خرداد 92 نبود امروز پیروزی مذاکرات و پایان تحریم‌ها را تجربه نمی‌کردیم.

وی عنوان کرد: امروز باید همان راه ادامه یابد، مردم باید پای صندوق‌ها بشتابند و بهترین‌ را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزینند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این روزها انتظار این است که از طرف شورای نگهبان امید بیشتری به جامعه برگردد و مردم به طور بازتر و با توان انتخاب بیشتر با انتخاب گسترده‌تری مواجه باشند.

وی با بیان اینکه احترام به امام خمینی (ره) احترام به راه امام و اصول امام و بیت امام است، ادامه داد: این ایام مبارک را به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و بیت مکرم امام خمینی (ره) که در نهضت انقلاب اسلامی، پیروزی و استقرار نظام زحمت کشیدند و بار مسئولیت سنگینی بر دوش گرفته و عزیزانی را در این راه تقدیم کرده‌اند تبریک و تهنیت می‌گویم.

* نباید از سخنان امام به عنوان ابزار جناحی استفاده کرد

وی همچنین ضمن تبریک این ایام به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی بیان داشت: در کنار حرم امام خمینی (ره) این مرقد مطهر بار دیگر پیمان می‌بندیم که راه امام را ادامه داده و مسیر بر حق آن امام را ادامه دهیم.

رئیس جمهور رفتار و اصول امام خمینی (ره) را یک مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: نباید بخشی از رفتار و اصول امام را گرفت و برخی دیگر را ول کرد، نباید از سخنان امام به عنوان ابزار جناحی استفاده کرد.

وی افزود: یک درخت مثمرثمر باید همه روز آن به تصویر کشیده شود، اگر همیشه تصویر زمستان آن نشان داده شود ناحق است، باید بهار و تابستان و پاییز آن درخت را نیز نشان داد و به شاخه‌سار پر میوه آن نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: همه باید تابع مجموعه اصول و راه امام باشیم نه تنها با زبان بلکه در عمل نیز تابع رفتار و اصول امام خمینی (ره) باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از مردم ایران درخواست می‌کنم مثل همه ساله و بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضور یابند.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه 22 بهمن روز آزادی ملت ایران، روز استقلال، روز امام و روز پایان ظلم است و روز نور است، تصریح کرد: روز 22 بهمن در سراسر کشور زن و مرد، پیر و جوان در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد و به جهانیان خواهیم گفت که همواره پیرو خط امام هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/2462/صا40/ض1002

http://fna.ir/ICHZDU


ویدیو مرتبط :
سخنان ۱۷ سال پیش رهبر درباره: نرمش قهرمانانه