علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انتشار نمايي کامل از هلال خيره‌کننده پلوتو توسط نيوهورايزنز


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 16:17

انتشار نمايي کامل از هلال خيره‌کننده پلوتو توسط نيوهورايزنز

ايسنا/ آژانس فضايي ناسا تصوير خيره‌کننده‌اي از هلال پلوتو منتشر کرد که در ماه ژوئيه امسال توسط فضاپيماي نيوهورايزنز گرفته شده است.
 اوايل سپتامبر امسال تيم تحقيقاتي نيوهورايزنز تصويري ناکامل از هلال پلوتو ارائه کرد، اما اکنون دانشمندان موفق به ثبت تصوير کاملي از اين هلال شده‌اند.
اين تصوير درست 15 دقيقه پس از نزديکترين مواجهه نيوهورايزنز با پلوتو در 14 جولاي (23 تير) به ثبت رسيده است. دوربين‌ تصويربرداري آشکارساز چند طيفي ناسا اين عکس را هنگامي که نيوهورايزنز در فاصله 17.7 هزار کيلومتري از پلوتو و رو به خورشيد قرار داشت، گرفت.
در اين عکس لايه‌هاي مه‌آلود عميقي از جو سياره کوتولع پلوتو به همراه کوه‌هايي که دشت‌هاي يخي اسپوتنيک را احاطه کرده‌اند، به تصوير کشيده شده است.

طبق اعلام ناسا، فضاپيماي نيوهورايزنز در حال حاضر 127 ميليون کيلومتر از اين سياره کوتوله فاصله گرفته و سومين سفر موفقيت‌آميزش را در راستاي رسيدن به Kuiper Belt Object تکميل کرده است.
اگر همه چيز طبق برنامه پيش رود، انتظار مي‌رود اين فضاپيما اول ژانويه 2019 به KBO برسد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
ماموریت پلوتو NASA- پرواز هورایزن به سوی پلوتو