سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بنیانگذار ویکی لیکس همدم تنهایی های خود را یافت


بنیانگذار ویکی لیکس همدم تنهایی های خود را یافتایرنا/ خبرگزاری انگلیسی 'پرس اسوسییشن (PressAssociation)' خبر داد که جولیان آسانژ، بنیانگذار تارنمای افشارگر ویکی لیکس، سرانجام همدم تنهایی های خود را یافت.

آسانژ چهار سال است که در لندن و در سفارت اکوادر پناه گرفته است. دیروز کودکانش بچه گربه ماده ای از نژاد گربه وحشی اروپایی اصیل به او هدیه دادند تا همدم تنهایی های او باشد. این بچه گربه که هنوز نامی ندارد بیشتر ساعات روز را درون یکی از کلاههای آسانژ می خوابد و شبها در سفارت پرسه زده و انواع و اقسام حشرات را شکار می کند.

خبرگزاری انگلیسی در گزارش دوشنبه شب خود نوشت: این گربه را عضو توییتر کرده اند (@EmbassyCat) تا آخرین اخبار و تصاویر او به اطلاع علاقه مندانش برسد. فیلیپ هاموند، جان کری و گربه شکارچی مجلس انگلیس در میان کاربرهایی هستند که ساکن جدید سفارت دنبال می کند.
دولت سوئد آسانژ را تحت پیگرد قرار داده تا در مورد یک اتهام اخلاقی از او بازجویی کند. آسانژ این اتهام را تکذیب می کند و معتقد است که اگر سفارت را ترک کند، دولت انگلیس او را به آمریکا تحویل می دهد تا در مورد فعالیت های سایت ویکی لیکس بازجویی شود.
در فوریه گذشته (بهمن) یکی از کار گروههای سازمان ملل دریافت که سوئد و انگلیس حقوق آساتژ را نقض کرده اند و باید او را رها کنند و حتی به دلیل بازداشت بدون اتهام به او غرامت پرداخت کنند.
وکلای آسانژ روز دوشنبه دعاوی حقوقی خود را در این باره ثبت کردند و از دادگاه های سوئد خواستند تا این یافته سازمان ملل را اجرا کنند.
وکلای آسانژ همچنین درخواست جلسه دادرسی شفاهی داده اند که در صورت موافقت، اواخر ماه مه (اوایل خرداد) برگزار خواهد شد.





منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
جنایات امریکا به روایت ویکی لیکس