سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر دفاع: ایران، مبارزه با تروریسم را در عمل نشان داده است


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین دهقان روز پنجشنبه در آیین تحویل شناور گیلان 2000 به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار كرد: نیروهای مسلح و ارتش، امروز عامل تضمین امنیت در منطقه هستند.
وی خاطرنشان كرد: تاریخ، بیانگر این حقیقت است كه ملت ما و پیشاپیش آن نیروهای مسلح، به هیچ عنوان قصد تجاوز و توسعه طلبی ندارند.
وزیر دفاع متذكر شد: با این حال نیروهای مسلح ما این تجربه را به دنیا منتقل كردند كه هر قدرتی كه بخواهد به منافع و اقتدار و صیانت كشور ما چشم طمع داشته باشد را پشیمان می كنند .
وی با اشاره به ساخت تجهیزات كارآمد دفاعی در داخل تصریح كرد: فرهنگ ایستادگی، مقاومت و مدیریت جهادی و تجهیز امكانات به دست توانمند دانشمندان و متخصصان داخلی این موقعیت را برای ما فراهم می كند.
وزیر دفاع تاكید كرد: هرجای عالم كه نیروهای سلطه گر بخواهند علیه ملت ها و جریان های آزادیبخش و در منطقه ما علیه جبهه مقاومت اقدام كنند، ملت و نیروی مسلح ما در كنار آنان خواهد ایستاد.
سردار دهقان تصریح كرد: آمریكا و اسرائیل با جنگ نیابتی و به كارگیری نیروهای خشك مغز و متعصب به ایجاد آشوب و ناامنی گسترده پرداخته اند.
وی اظهار كرد : اگر تا دیروز دولت های سلطه طلب با لشگركشی مستقیم برای تامین منافع خود و اسرائیل جعلی تلاش می كردند، امروز این عمل را بر گرده كشورهایی گذاشته اند كه عنوان نوكری آنها را دارند.
وزیر دفاع متذكر شد: جریان های تكفیری و صهیونیستی علیه مسلمانان ، هویت تاریخی آنان و زیرساخت ها و توان آنان می جنگند و كشتار، غارت و تعدی، محصول حضور این نیروهای جنگی تروریستی نیابتی است.
سردار دهقان افزود: برخی كشورهای مدعی مقابله با این تروریست های تكفیری به حمایت از آنان در بعد مالی، تجهیزاتی، لجستیكی و نظامی پرداخته اند و در مقابل چشمان ناظران، شرم نمی كنند.
وزیر دفاع خاطرنشان كرد: همه اسناد دال بر حضور جریان های قدرت در پشتیانی از این نیروها دارد و برغم شعار حمایت از حقوق بشر، بالاترین جنایات ضد بشری را در یمن، سوریه، عراق، آفریقا و همه نقاط عالم انجام داده و یا نظاره می كنند.
وی یاداور شد: امروز قلب كشورهای اروپایی نیز در معرض حركت های تروریستی است.
سردار دهقان تصریح كرد: روزی جمهوری اسلامی می گفت از بسیج این نیروهای تروریستی شادی نكنید و از تشویق و ترویج آنان دست بردارید كه به سوی خود شما نشانه خواهند رفت، و امروز این واقعیت را خود آنها لمس می كنند.
وی افزود: با این وجود، سلطه جویان به دلیل حقد و كینه مایل به اذعان این موضوع نیستند كه آنچه از حضور این تروریست ها حاصل شده، دست ساخت خود آنهاست.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاكید كرد: كشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، اگر دنبال امنیت هستند باید با عزم و اراده علیه جریان های تكفیری تروریستی اقدام كنند.
وی تاكید كرد: نیاز به عزم و اجماع و اراده جهانی برای مقابله با جریان های ترویستی است و جمهوری اسلامی ایران، این مهم را در عمل انجام داده است.
وزیر دفاع اظهار كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی، بهره مند از ایمان و عناصری هستند كه آنها را مقتدر و در چشم جهانیان عزیز می سازد.
وی تصریح كرد: نیروهای مسلح آماده اند در راه خدا، جان خویش را فدا كنند و در این مسیر، آنچه برای آنها مهم است، حفظ كرامت انسانی و دفاع از انسان هایی است كه در معرض جنگ قرار دارند.
وی خاطرنشان كرد : این نیروی ایمانی، قدرتی را در نیروهای مسلح بوجود می آورد كه آنها را شكست ناپذیر می كند .
سردار دهقان متذكر شد: تجلی این نیروهای ایمانی و اتصال به نیروی لایزال الهی و توكل به خداوند متعال، عامل موفقیت ما در هر نبردی است.
وی افزود: عامل دیگر موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بهره مندی از دانش و مهارت هایی است كه آنها را از سایرین متمایز می كند.
وزیر دفاع اظهار كرد : تلاش فرماندهان مراكز آموزشی و مدیران ما در همه سطوح به تبعیت از فرامین فرمانده معظم كل قوا ، بهره مند سازی نیروها از دانش و تخصص و بهترین فضاها و بالاترین سطوح در عرصه دفاع و درگیری در مقابل صفوف متخاصم و نهراسیدن است.
سردار دهقان تاكید كرد: نیروهای مسلح ما امروز در سایه فرماندهی فقیه جامع الشرایط ، دوراندیش و با درك عمیق و تحلیل از شرایط جهانی، به عنوان مجموعه مقتدر اثرگذار كه قادر است در هر شرایطی از منافع و امنیت ما دفاع كند، حضور دارند.
وزیر دفاع خاطرنشان كرد: صرف حضور نیروهای مسلح ایران، امیدآفرین و تضمین كننده امنیت و ثبات است و آنچه برای ما اهمیت دارد، به كارگیری استعدادها و توانمندی ها و تجهیز نیروها به ابزار و سامانه هایی است كه آنان را برای دفاع تقویت می كند.
سردار دهقان افزود: سلطه گران تصور كردند در سایه تحریم، می توانند ملت و نیروهای مسلح ما را از دسترسی به ابزار و فناوری های روز دنیا محروم كنند، ولی متخصصان ما این شرایط را تبدیل به فرصت كردند و موجب شد ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید و استفاده كنند.
وزیر دفاع اظهار كرد: اكنون ما در همه عرصه ها بهره مند از تجهیزات و فناوری های روز هستیم كه ما را در عرصه درگیری در موقعیت برتر قرار می دهد.
سردار دهقان متذكر شد: ما رصد می كنیم، پیش بینی و آینده نگری می كنیم و با توجه به افق های زمانی و در بازه كوتاه، نیاز خود را در سطح امكانات و شرایط جهانی برطرف می سازیم.
وی تاكید كرد: برغم موانع، قادر به تولید و به كارگیری تجهیزات و سامانه های مورد نیاز خود هستیم و ساخت شناورهایی همچون دماوند و موج، ترجمان توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و با خود این پیام را دارد كه آنچه اراده كنیم، می توانیم به كار بگیریم و دیگران نمی توانند ما را با تحریم و تهدید باز بدارند.
وی افزود: اخیراً مسئولان آمریكایی مواضعی را اعلام كردند و این گونه بیان می كنند كه از سلطه دفاعی ما ممانعت خواهند كرد، حال اینكه تاریخ 200 ساله یا بیشتر منطقه ما ، بیانگر آن است كه این نیروهای فرامنطقه ای متجاوز بوده اند كه منطقه را آشوبناك و ایجاد بی ثباتی كرده اند.
وزیر دفاع متذكر شد: كشورهای منطقه خود قادر به تامین امنیت هستند و نیاز به حضور بیگانگان ندارند و اگر آنها خیرخواه مردم منطقه هستند، با یك اقدام شجاعانه و عقلانی، منطقه را تخلیه كنند.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك دولت و ملت به معنای كاملا مستقل در جهت تامین تجهیزات و تداوم امنیت پایدار و اقتدار در هر شرایطی، منافع خود را تامین می كند و نیاز به درس دیگران ندارد و در عزم و اراده كشورمان، خللی بوجود نخواهد آمد.
وی افزود: از خداوند می خواهیم به نیروهای مسلح ما این توفیق را عنایت كند كه با بسیج امكانات مادی و معنوی تحت زعامت فرمانده معظم كل قوا، پله های ترقی را طی كند و این توفیق را داشته باشند در جهت تقویت خود در ابعاد تجهیزاتی، تخصصی، سازمانی و تامین امنیت كشور موفق باشند.
وزیر دفاع در خصوص شناور گیلان 2000 اظهار كرد: این دستاورد ملی با بهره مندی از دانش و توان علمی و فنی داخلی و همت و تلاش جهادی مدیران و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست آمده است.
سردار دهقان ضریب اتوماسیون بالای این شناور، قابلیت اعتماد بالا، استفاده از سامانه های كنترل و مونیتورینگ پیشرفته، امكانات رفاهی مناسب به منظور امكان ماندگاری و كمك رسانی تعمیراتی به شناورهای نیازمند در دریا به مدت یك ماه بدون نیاز به پشتیبانی از ساحل را از ویژگی های این شناور ذكر كرد.
وزیر دفاع افزود: ایجاد یك زیرساخت تعمیرات و نگهداری متحرك به منظور مهار سوانح دریایی و جلوگیری از غرق شدن شناورها و آسیب دیدگی آنها ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی و ایجاد بستر همكاری در پروژه های نفت و گاز و تحقیقات و همچنین پشتیبانی از ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر از اهداف ساخت و بهره برداری این شناور است.
سردار دهقان تصریح كرد: داك شناور دو هزار تنی گیلان با سایر محصولات مشابه كشورهای مختلف برابری كرده و با توجه به ضریب ایمنی بالای طراحی و استحكام سازه ای، توانمندی حمل و بالابری شناورها تا دو هزار تن را داراست.
وزیر دفاع خاطرنشان كرد : این پروژه كاملا بومی بوده و طراحی و ساخت سازه، سامانه های تاسیساتی، دكوراسیون و جرثقیل پمپ های این شناور كاملا داخلی است.
حوض شناور تعمیراتی گیلان 2000 برای به آب اندازی و از آب گیری شناورهای دو هزار تنی ساخته شده و 110 متر طول ، 20 متر و 11 متر ارتفاع دارد.
این نخستین شناور ساخته شده از این نوع با این ظرفیت در صنایع شهید تمجیدی است.
پیش از این در صنایع دریایی شهید تمجیدی، ناوشكن دماوند و چند ناو كلاس پیكان مانند جوشن ساخته و به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسل&


ویدیو مرتبط :
نوپو پلیس ویژه مبارزه با تروریسم ایران