علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آتش‌سوزی جنگل «واز» در شهرستان نور مهار شد


سرهنگ اسحاق محسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در جریان آتش‌سوزی‌های هفته اخیر حدود ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی واز به‌صورت سطحی دچار حریق شدند افزود: آتش‌سوزی این عرصه‌ها چند نوبت مهار ولی دوباره شعله‌ور شده است.

وی بیان داشت: هر شب ۳۰ نفر به‌صورت آماده‌باش در محل وقوع حریق و در یال کوه حضور دارند و با تشکیلات کامل در این عرصه حضور داریم و هرروز مسئولان منابع طبیعی نیز حضور می‌یابند و روزانه ۶۰ تا ۷۰ نیرو در منطقه مستقر هستند.

سرهنگ محسنی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی واز دچار حریق شده است گفت: متأسفانه پنج اصله درخت نادر و کمیاب سرخدار نیز در آتش سوخت.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد عرصه دچار حریق شده درشیب بالای ۹۰ درصد واقع‌شده است و امکان دسترسی آسان به آن وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری درزمینهٔ بهره‌گیری از بالگرد برای اطفای حریق ادامه داد: منابع طبیعی و هیچ‌یک از ارگان‌های مازندران دستگاه بالگرد ندارند و بالگردی که از تهران اعزام‌شده بود به دلیل شرایط جوی نامناسب نتوانست به‌موقع امدادرسانی داشته باشد.

وی درباره دلیل آتش‌سوزی‌های جنگل واز، عامل انسانی را مهم‌ترین دلیل بیان کرد و گفت: سهل‌انگاری عابران و عامل انسانی موجب بروز چنین حادثه‌ای شده است و شرایط جوی هفته جاری و وزش باد گرم و عدم بارش سبب شدت آتش‌سوزی شده است.

محسنی تصریح کرد: عمده حریق جنگل‌های واز سطحی بوده و بیشتر لاشبرگ های کف جنگل دچار حریق شدند و به عرصه‌های تاجی آسیب نرسیده است.

وی افزود: در هفته جاری علاوه بر جنگل واز، در ساری، بهشهر و سوادکوه نیز شاهد آتش‌سوزی جنگل بودیم که همه آن اطفا شده است.


ویدیو مرتبط :
کمک روسیه به اندونزی مهار آتش سوزی جنگل Beriev Be-200