سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخواست هلال احمر ترکیه از انتقال خون ایران


درخواست هلال احمر ترکیه از انتقال خون ایرانایلنا/ مدیران هلال احمر ترکیه خواستار انتقال تجربیات ایران در صنعت پلاسما به این کشور شدند.

در جلسه مشترکی که در حاشیه بیستمین اجلاس ملی بانک‌های انتقال خون ترکیه و دوازدهمین اجلاس سالیانه انجمن آسیایی طب انتقال خون، میان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و مدیران ارشد انتقال خون هلال احمر ترکیه برگزار شد، طرف ترک خواستار استفاده از تجربیات 13 ساله سازمان انتقال خون در زمینه پالایش پلاسما و داروهای مشتق از آن شد.
هلال احمر ترکیه به دستور وزارت بهداشتش از امسال قرار است اقدام به جمع آوری پلاسما از طریق پلاسمافرزیس کند و مناقصه ای در زمینه ساخت یک پالایشگاه ملی پلاسما برگزار کند. در همین راستا، مدیران ارشد هلال احمر ترکیه مایل به بازدید از مراکز جمع آوری پلاسما و استفاده از تجربه موفق سازمان در این زمینه هستند.
همچنین سیاست تعرفه‌گذاری محصولات خونی سازمان انتقال خون ایران که در سخنرانی مدیرعامل به آن اشاره شد، از دیگر مباحث مورد توجه مخاطبان کنگره از جمله مدیران هلال احمر ترکیه جهت انتقال تجربیات و ارائه گزارش در این زمینه بود.
شایان ذکر است که در این جلسه، امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان انتقال خون ایران و وزارت بهداشت ترکیه نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از سوی هلال احمر این کشور مورد پیگیری قرارگیرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایلنا


ویدیو مرتبط :
اهدای خون در هلال احمر مهربان به مناسبت روزاهدای خون