علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در سواحل انگلیس/نیروگاهی با ظرفیت تولید 1/2 گیگاوات برق


دانش > فناوری - همشهری آنلاین نوشت: انرژی باد در سال‌های اخیر رتبه دوم مشارکت در تامین انرژی پاک جهان را پس از انرژی خورشیدی به خود اختصاص داده‌است که این موقعیت با تاسیس بزرگترین نیروگاه باد در نزدیکی سواحل بریتانیا بهبودی قابل توجه خواهد‌یافت.

براساس گزارش ساینس‌الرت، شركت دانماركی دانگ انرژی برنامه خود را برای ساخت و راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه بادی جهان واقع در آب‌های شمال شرق سواحل بریتانیا در دریای شمال اعلام كرد.

توربین‌های بادی به ارتفاع 190 متر در این نیروگاه پس از تكمیل پروژه در سال 2020 می‌توانند برق مورد نیاز میلیون‌ها خانه را تامین كنند. بزرگترین نیروگاه بادی كه قرار است در فاصله 121 كیلومتری از ساحل یوركشایر ساخته شود،‌ اولین نیروگاهی خواهد بود كه ظرفیت آن فراتر از یك گیگاوات بوده و از توانایی تولید حداكثر 1.2 گیگاوات برق برخوردار است.

به گفته برنت چشایر رئیس شعبه بریتانیای شركت دانگ انرژی،‌این نیروگاه پیشرفته و نوآورانه‌است و می‌تواند بیشتر از هر نیروگاه برون‌ساحلی دیگری برق تولید كند. براساس گزارش گاردین بریتانیا بیشتر از هر كشور دیگری در جهان دارای نیروگاه‌های بادی دور از ساحل است و اگرچه هزینه‌های مرتبط با نصب و نگهداری از این نیروگاه‌ها بسیار بالاست، دولت بریتانیا نیروگاه‌های خارج از ساحل را به نیروگاه‌های خشكی ترجیح می‌دهد زیرا یافتن موقعیت مناسب و دریافت مجوزهای مورد نیاز برای تاسیس نیروگاه‌ها روی خشكی بسیار دشوارتر است.

شركت دانگ انرژی سال گذشته پیش‌بینی كرد تا سال 2030 یك سوم برق بریتانیا از انرژی باد تامین شود. به واسطه جدید‌ بودن این فناوری و هزینه‌های بالایی كه دارد، حمایت دولت بخشی كلیدی از روند تشویق شركت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را تشكیل می‌دهد.

در حین ساخت این نیروگاه درحدود 2000 شغل ایجاد خواهد‌شد و 300 نیروی متخصص باید به صورت دائمی در نیروگاه استخدام شوند. تعدادی از توربین‌های هفت مگاواتی نیروگاه در كارخانه زیمنس در نزدیكی شهر هال تولید خواهند‌شد. تقریبا 965 كیلومتر كابل نیز برای ذخیره‌سازی برق و انتقال آن به خشكی مورد نیاز خواهد‌بود.

درحال حاضر عنوان بزرگترین نیروگاه بادی جهان در اختیاز نیروگاه 630 مگاواتی لندن است كه پیش از تكمیل پروژه شركا دانگ انرژی، توسط پروژه‌ای دیگر به نام هورنسی تصاحب خواهد شد.

5454


ویدیو مرتبط :
ساخت مزرعه بادی شناور در سواحل اسکاتلند