سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جشن 20 سالگی خانه روزنامه‌نگاران جوان برگزار شد


به گزارش خبرنگار رسانه‌ خبرگزاری تسنیم، مراسم بیستم سالگرد تاسیس خانه روزنامه نگاران جوان عصر امروز(شنبه) در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد. در این مراسم حسین انتظامی معاون مطبوعات وزیر ارشاد، محمود دعایی مدیر مؤسسه اطلاعات، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علاالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات و جمعی از فعالان حوزه روزنامه‌نگاری و نشر حضور داشتند. 

در این مراسم حجةالاسلام زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اظهار داشت: خانه روزنامه نگاران جوان سال 74 تاسیس شد اما متاسفانه در سال 84 در 10 سالگی خود تعطیل شد. از سال 77 مشکلاتی برای این خانه به وجود آمد اما تا سال 84 آن را با چنگ و دندان حفظ کردیم تا این که در سال 84 متاسفانه برخی دوستان که خود را اصولگرا می‌دانستند به ما فشار آوردند که شما این خانه را برای خود گرفته‌اید و پول اجاره آن را دریافت می‌کنید و متاسفانه حواشی به وجود آمد که باعث تعطیلی این خانه شد، اما امیدواریم در 30 سالگی آن اتفاقات خوبی بیفتد. 

وی ادامه داد: درسی که خانه روزنامه نگاران جوان برای همه ما دارد پذیرش دیگران است یعنی باید دیگری را به پذیریم و برای او نقش قائل شویم چیزی که امروز به آن محتاجیم. ای کاش زمان داشتم و در آستانه انتخابات درد ودل می‌کردم، امروز یکی از مدعوین ما به این جلسه نیامد و گفت اگر فلانی به این جلسه بیاید من نمی‌آیم، این روش درستی نیست. این در حالی است که خانه روزنامه نگاران جوان جایی بود که جوانان با گرایش‌های متضاد و مخالف کنار هم کار کردند و به یکدیگر احترام گذاشتند. 

زائری در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های علی اکبر اشعری به عنوان موسسه و رئیس هیئت مدیره خانه روزنامه‌نگاران جوان گفت: وی همواره بر حفظ حرمت‌ها و شئون اصرار دارد.

در ادامه این مراسم محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز گفت: وقتی در 37 سال سپری شده از انقلاب اسلامی به کارنامه آقای اشعری نگاه می‌کنیم می‌بینیم هرجایی یک رد پایی از وی در کارهای فرهنگی وجود دارد. 

وی ادامه داد: پیشنهاد تاسیس باغ کتاب که سال آینده افتتاح می‌شود نیز از سوی وی بود. امیدواریم این آئین نکوداشت قدمی باشد برای برگزاری نکوداشت شخصیت‌های مختلف فرهنگی در کشور. 

در پایان این مراسم علی‌اکبر اشعری نیز گفت: آنچه از معارف و رهنمودهای امام دریافتیم این بود که اگر قرار است نظامی نو تحت عنوان نظام اسلامی پدید بیاید باید در قالب منظومه معارف اسلامی باز تعریف شود. زمانی که به سمت معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد منصوب شدم نیز همین دغدغه را داشتم، در آن زمان فهمیدیم که در عرصه محتوا ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که اقدامات فرهنگی ما در زندان اقدامات سیاسی گرفتار نشود که ادامه آن به دولت‌ها بستگی داشته باشد. اگر منش و روش خانه روزنامه‌نگاران جوان از ابتدا ادامه پیدا می‌کرد الگوی خوبی برای جامعه بود که علی‌رغم اختلاف صلیقه کارها را پیش‌ ببریم.

در این مراسم از فعالان حوزه فرهنگ و نشر کشور تقدیر شد و اعضای قدیمی خانه روزنامه نگاران جوان به بیان خاطراتی از حضور خود در این خانه پرداختند. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فحاشی کوچک زاده به روزنامه نگاران