علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اسکان فرهنگیان برای مدارس اردبیل درآمدزایی ندارد


به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در نوروز امسال ۸۱ مدرسه در ۱۹ پایگاه پذیرش برای اسکان فرهنگیان آماده‌سازی شد.

وی افزود: کلاس‌های درس مدارس در سه گروه ویژه، الف و ب دسته‌بندی شدند که هر کدام بر اساس نوع امکاناتی که داشتند از جمله تخت خواب، یخچال، تلویزیون، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، حمام عمومی و محل پخت‌وپز دسته‌بندی‌ شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان افزود: علاوه بر این دو مرکز آموزشی رفاهی در اردبیل و سرعین با ظرفیت بیش از ۲۰۰ تخت آماده‌سازی شده است.

ناصری با بیان اینکه تا پایان هفتم فرودین ماه چهار هزار و ۴۴۱ خانوار در قالب ۱۲ هزار نفر اسکان داده شدند، تأکید کرد: ۴۰ درصد از هزینه اخذ شده از مهمانان صرف هزینه‌های انرژی، استهلاک و جبران خدمت سرایداران مدارس می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی از هزینه صرف جبران خدمت عوامل اجرایی شده و مابقی نیز صرف نوسازی و خرید تجهیزات رفاهی مدارس برای اسکان مسافران می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تأکید دارد که با این حساب اسکان فرهنگیان نه می‌تواند به عنوان هزینه و نه درآمد مدارس اردبیل قلمداد شود.

ناصری در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر میزان خسارت وارده بر مدارس در پی اسکان فرهنگیان تأکید کرد: خسارت‌ها جدی نیست و در حد استهلاک است که نمی‌توان محاسبه کرد.

وی افزود: قبل از آغاز اسکان فرهنگیان تمامی امکانات آموزشی از کلاس‌های درس خارج‌شده و بر همین اساس با رعایت خود فرهنگیان که همکاران ما هستند خسارت چندانی در کلاس‌های درس مشاهده نمی‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به مشارکت ۳۲۲ نفر از کارکنان آموزش‌وپرورش در امر اسکان فرهنگیان اضافه کرد: مدیران و سرایداران مدارس نیز بر روند اسکان نظارت دارند تا آسیبی در مدارس مشاهده نشود.

به گفته ناصری حداکثر تا ۲۰ روز بعد از اتمام تعطیلات نوروزی ۴۰ درصد از هزینه‌های اسکان برای تأمین هزینه‌های نگه‌داری و انرژی به حساب مدارس واریز خواهد شد.

وی در خصوص لغو طرح توزیع غذای گرم  برای فرهنگیان نیز تأکید کرد: به دلیل اینکه این طرح طی سال‌های گذشته خروجی مطلوبی نداشت و نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد به اهداف خود نرسیده است به صورت یکجا در کل استان‌ها اجرای آن حذف شد.

 


ویدیو مرتبط :
اردوهای جهادی تابستان93پردیسهای دانشگاه فرهنگیان اردبیل