سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فارس گزارش داد: طرح عربستان برای سیطره بر استان‌های جنوبی یمن


فارس گزارش داد: طرح عربستان برای سیطره بر استان‌های جنوبی یمن

فارس/ منابع یمنی در حالی از نقشه عربستان برای سیطره بر عدن و دیگر استان‌های جنوبی کشورشان خبر می‌دهند که در پی ورود رئیس‌جمهور فراری یمن به عدن درگیری‌های شدیدی بین نظامیان اماراتی و سعودی با باندهای مسلح درگرفته است.

«هشام عبدالنور» عضو حزب جبهه آزادی‌بخش در استان عدن در جنوب یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در پی ورود منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به عدن و اقامت وی در کنسولگری عربستان درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش عربستان و امارات با باندهای مسلح درگرفته است، گفت: در این درگیری‌ها ده‌ها تن از عناصر ارتش عربستان و امارات کشته شدند.

عبدالنور، اوضاع امنیتی در استان عدن را بسیار وخیم تر از قبل خواند و گفت: برخی اخبار حاکی است منصور هادی طی ساعات آتی به عربستان بازخواهد گشت.

از سوی دیگر یک فرمانده نظامی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نقشه عربستان برای سیطره بر استان عدن خبر داد.

سرهنگ حسام الرشید اظهار داشت: فرماندهان و افسران ارتش عربستان با منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن وارد عدن شده و بر عملیات‌های شبه نظامیان تروریست علیه شهروندان این استان نظارت می‌کنند.

به گزارش فارس، «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن بامداد امروز به «عدن» بازگشته است.

گفته می‌شود هادی عازم قصر «معاشیق» شده که نیروهای اماراتی آن را در عدن اداره می‌کنند. پیش از این هادی یک بار به عدن بازگشته اما ناچار به فرار شده بود.

همچنین «خالد بحاح» معاون او نیز که تاکنون دو بار به عدن رفته و هر دو بار ناچار به ترک آن شده بود، آخرین بار 14 مهرماه در پی حمله به مقر اقامتش، عدن را ترک و به «ریاض» پایتخت عربستان فرار کرده بود.


ویدیو مرتبط :
سیطره انصارالله و ارتش یمن بر پایگاه های نظامی عربستان