سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز طرح تجهيز قطارها به کتابخانه در هفته کتاب


خبرگزاري کتاب ايران/ همزمان با بيست و سومين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران طرح تجهيز قطارهاي بين شهري به کتابخانه آغاز مي‌شود.

به نقل از روابط عمومي بيست و سومين دوره هفته کتاب، اين موضوع در ديدار مجيد غلامي جليسه، دبير بيست و سومين دوره هفته کتاب با سيد حسن موسوي‌نژاد، مديرعامل شرکت حمل و نقل ريلي رجاء مورد بررسي قرار گرفت و درباره آن تصميم گيري شد.

در اين ديدار دبير بيست و سومين دوره هفته کتاب با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده ميان شرکت رجاء و معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: بر اساس يکي از دو بند اصلي اين تفاهمنامه ما موظف هستيم کتاب‌هاي مورد نياز براي کتابخانه‌هاي قطارها را تامين کنيم که در اين موضوع هيچ محدوديتي را درنظر نمي گيريم.

وي با بيان اينکه کتاب ها تا قبل از هفته کتاب به قطارها خواهد رسيد، توجه به نوع کتاب‌هاي مناسب براي مطالعه در سفر را مورد تاکيد قرار داد.

غلامي جليسه همچنين از آمادگي براي راه اندازي کتابخانه‌هاي ديجيتال در قطارها هم خبر داد و گفت: راه اندازي کتابخانه ديجيتال در قطار باعث مي‌شود ضمن نياز کمتر به فضاي فيزيکي تنوع کتاب ها هم بيشتر مورد توجه باشد و همچنين ماندگاري کتاب ها هم بيشتر خواهد شد.

همچنين در اين جلسه مديرعامل شرکت حمل و نقل ريلي رجاء با اشاره به آمادگي براي اجراي طرح راه اندازي کتابخانه‌ها در قطارها گفت: اين موضوع در جلسه شوراي معاونين هم پيگيري خواهد شد و به طور حتم در هفته کتاب آن را اجرايي خواهيم کرد.

سيد حسن موسوي نژاد با اشاره به اينکه کتابخانه قطارها را در يکي از واگن هاي وسط درنظر مي‌گيريم که به همه واگن‌ها نزديک باشد، افزود: البته بايد کتاب‌هايي که در کتابخانه ارائه مي‌شود از نظر تنوع و جذابيت پاسخگوي مسافران باشد.

وي با بيان اينکه در هر سفر قطاري حدود 400 مسافر جابجا مي‌شوند تعداد کتاب‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد تعداد کتاب‌ها به نوعي باشد که همزمان حدود 30 تا 40 درصد مسافران امکان استفاده از کتابخانه را داشته باشند.

موسوي نژاد همچنين اظهار کرد: بايد راه و روش امانت سپاري کتاب در قطار را هم مورد بررسي قرار داد. البته ما اطلاعات واقعي و حقيقي مسافران قطار را در اختيار داريم و شايد بشود با استفاده از کد ملي مسافر کتاب‌ها را به امانت سپرد و بر اين اساس امانت گيرنده بتواند کتاب را به کتابخانه قطار ديگري بازگرداند.

مديرعامل شرکت حمل و نقل ريلي رجاء با بيان اينکه بسياري از مسافران قطارها دانشجويان هستند ابراز اميدواري کرد اين ظرفيت بتواند به توسعه کتابخواني در کشور کمک کند.

طرح تجهيز قطارها به کتابخانه در بيست و سومين دوره هفته کتاب با راه اندازي کتابخانه دو قطار در خط تهران – تبريز و چهار قطار در خط تهران – مشهد آغاز مي شود. بر اساس توافق صورت گرفته براي هر کتابخانه تعداد 500 جلد کتاب اختصاص خواهد يافت.

بيست و سومين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران از 24 آبان تا اول آذرماه در سراسر کشور برگزار مي‌شود.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد

https://telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی (کتابخانه مرکزی مشهد)