سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهاد افزایش مستمری مددجویان ارائه شد


پیشنهاد افزایش مستمری مددجویان ارائه شدمهر/ رئیس سازمان بهزیستی در مورد افزایش مستمری‌ها گفت: پیشنهاد کرده‌ایم مستمری مددجویان نهادهای حمایتی بر اساس برنامه پنجم توسعه ۴۰ درصد حداقل حقوق در سال ۹۵ باشد.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مهدکودک راهیان گل نرگس که صبح امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی و معاونان وی برگزار شد، در مورد حذف مفاد مربوط به سلامت اجتماعی در برنامه ششم، گفت: بخشی از مفادی که مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و ... بود به دلایل مختلفی که شاید یکی از آنها بودجه باشد از سوی دولت حذف شد، اما در یک حکم کلی که وجود دارد می‌توانیم برنامه‌هایی را در آن برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بگنجانیم که در همین خصوص نیز پیشنهادات خود را در کمیسیون اجتماعی، بهداشت و برنامه و بودجه به مجلس ارائه کردیم.

وی گفت: معمولا برخی برنامه‌ها در مجلس نیاز به کار کارشناسی بیشتری داشتند و بر همین اساس نیازمند ترمیم است؛ بنابراین در مواردی مانند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مشکلات ژنتیکی، توانمندسازی و توانبخشی حرفه‌ای الزاماتی در برنامه ششم فراهم می‌کنیم و دولت نیز خواهان این موضوع است، به طوری که در مورد مسائل اجتماعی تبصره‌ای در برنامه ششم در یک حکم کلی آورده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد افزایش مستمری معلولان در سال ۹۵ تاکید کرد: اگر در لایحه بودجه بهزیستی اعتباری برای افزایش مستمری‌ها در نظر گرفته نشود الزام و تعهدی می‌آوریم تا قانون برنامه پنجم توسعه در مورد مستمری مددجویان نهادهای حمایتی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد حداقل حقوق، مستمری دریافت کنند، اجرایی شود.

بندپی اظهار داشت: بهتر است در قانون هدفمندی یارانه‌ها، یارانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی که استحقاق آنها ثابت شده است، تعلق بگیرد.

وی همچنین در مورد پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی نیز گفت: عیدی مددجویان معادل یک ماه مستمری در بهمن‌ماه و همراه با مستمری این ماه آنها پرداخت می‌شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
تشریح جزئیات افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی