سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افراط گرایان یک شهر اندونزی گروه ضد شیعی تشکیل دادند


به گزارش ایرنا، روزنامه جاکارتا گلوب روز دوشنبه نوشت این گروه که خود را اتحاد ملی ضد شیعه معرفی کرده است روز گذشته در شهر 'بوگور' واقع در نزدیکی جاکارتا به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد.
دولت اندونزی تلاش می کند مقابل گروه های افراط گرا و وهابیون که مواضع ضد شیعی دارند ایستادگی کند و به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی نیز تعداد زیادی پلیس را برای ایجاد امنیت شیعیان در برخی شهرها بکار گرفت.
'بوگور' شهری که این گروه افراطی در آن تشکیل شده به تازگی در رده نخستین شهر اندونزی قرار گرفت که هیچگونه تحمل مذهبی ندارد.
سازمان دهندگان این مراسم روز گذشته در دقایق پایانی به این دلیل که 'بیما آریا سوگیاترو' شهردار شهر اعلام کرده بود اجازه راه اندازی چنین گروهی را نخواهد داد مجبور به تغییر محل مراسم شدند.
گفته می شود شهردار بوگور موفق به اعزام پلیس برای برقراری نظم عمومی به منظور ممانعت از این تجمع نشده است.
وی پیشتر نیز به رغم حکم دادگاه مبنی بر باز کردن کلیسایی در این کشور اقدام خاصی در این زمینه انجام نداد و از برگزاری روز عاشورا نیز ممانعت کرد.
این شهردار در اطلاعیه های منتشر شده هفته گذشته سازمان دهندگان گروه ضد شیعی بوگور به عنوان سخنران اصلی معرفی شده بود. وی همچنین دعوت نامه ای برای سخنرانی در این مراسم دریافت کرد، اما از پاسخ به آن خودداری کرده بود.
'دیدین حافظ الدین' روحانی ارشد شورای علمای اندونزی که بالاترین نهاد اسلامی این کشور محسوب می شود، از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
'محمد نور سوکما' که به تازگی به ریاست این گروه ضد شیعی رسیده است در سخنانی، ادعا کرد هدف این گروه 'گسترش حقیقت' است
وی مدعی شد شیعه تهدیدی برای همبستگی ملی اندونزی محسوب می شود.
جاکارتا گلوب در خبر خود نوشت که وی در این مورد که چرا شیعیان تهدید امنیت ملی هستند، توضیحی ارائه نکرده است.
اعزام داوطلب برای موعظه در مدارس، تاکید بر اهمیت آموزش کودکان از سنین پایین برای آشنایی با شیعه از جمله اهداف این گروه ضد شیعی عنوان شده است.
مشخص نیست چرا به رغم ممنوعیت این مراسم توسط شهردار بوگور و همچنین سخنان رییس پلیس اندونزی مبنی بر برخورد قاطع با تندروهایی که سخنان تنفرآمیز بیان می کنند، این جلسه برگزار شده است.
'سوگنگ تگو سانتوسو' از اعضای یک تشکل غیردولتی به نام 'بنیاد عدالت واحد' گفت که شهردار بوگور در سیاست های مذهبی خود موضع روشنی ندارد.
وی این سوال را مطرح کرد 'چرا شهردار بوگور تشکیل یک گروه ضد شیعی را مورد سئوال قرار داده است، در حالی که پیش از آن از برگزاری مراسم شیعیان جلوگیری کرده بود'.
به گفته وی، این شهردار موضع روشنی ندارد و این امر باعث شده بسیاری از مردم نسبت به وی ناامید شوند.
'سوگنگ تگو سانتوسو' همچنین از مقامات شهر بوگور خواست نظارت دقیقی بر این گروه داشته باشند و هشدار داد که اگر این گروه را بدون نظارت رها کنند، ممکن است فعالیت آنها منجر به افزایش منازعات شود.
آساق**241**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پله های سقوط(سرنوشتت را به افراط گرایان نسپار)