سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرغداری های فارس خواستار جلوگیری از ورود مرغ از سایر استان ها هستند


سید عبدالله جزایری، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استان فارس در تولید مرغ جایگاه ویژه ای در کشور دارد و علاوه بر تامین نیاز این استان، استان های جنوبی کشور را نیز پوشش می دهد.
وی افزود: در استان فارس نزدیک به 900 واحد صنعتی در تولید مرغ فعال هستند که سالانه بیش از 180 هزار تن مرغ گوشتی تولید می کنند.
به گفته وی، تولید سالانه مرغداری های فارس بین 60 تا 70 هزار تن بیش از نیاز این استان است که این میزان به سایر استان ها صادر و بخشی نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می شود .
جزایری گفت: با هدف مدیریت تولید، با هماهنگی جهاد کشاورزی و مرغداری ها تولید آنها به حدود 150 هزار تن رسیده اما هنوز بخشی از تولید مازاد بر مصرف استان فارس است.
این مسئول افزود: همچنین با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، مقرر شده میزان خرید از مرغداری های استان فارس افزایش یابد.
وی اضافه کرد: با هدف حمایت از واحدهای فعال در تولید مرغ، صدور پروانه تاسیس دو سال است که متوقف شده است.
معاون امور دام جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: از سوی دیگر در برخی فصول و ایام سال تقاضا برای خرید برخی محصولات کاهش می یابد و این موضوع موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت محصول می شود.
جزایری افزود: درصورتیکه واحدهای تولیدی به این مهم توجه داشته باشند و بخشی ازتولیدخود را کاهش دهند، از مشکلات این بخش کاسته می شود.
جزایری ادامه داد: مدیریت تولید نیاز به هماهنگی بخش خصوصی و دولتی دارد تا تلاش در این عرصه موفقیت آمیزتر باشد.
6117 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ورود رییس جمهوری به استان فارس