علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تلاش غرب برای استقرار ۱۰۰۰نیروی انگلیسی در لیبی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز، آمریکا و انگلستان در تلاش هستند تا به بهانه مبارزه با داعش، لیبی را برای پذیرفتن دستکم یک هزار سرباز بریتانیایی متقاعد کنند.

از همین رو، نیروهای ویژه و مقامات بلند پایه نظامی و سیاسی واشنگتن و لندن به دفعات سفرهایی را به لیبی که از بعد مسافت تقریبا در فاصله ۳۲۲ کیلومتری از قاره اروپا قرار گرفته انجام می دهند تا شاید متحدان قابل اعتمادی را از میان گروه های شبه نظامی لیبی پیدا کنند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و همزمان با سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور درگیر جنگ داخلی بوده است. خلاء قدرت در این کشور آفریقای شمالی موجب ریشه دواندن گروه های افراطی متعدد از جمله داعش شده است. گفته می شود که شمار نیروهای داعش در لیبی به ۳۰۰۰ نفر می رسد.

علاوه بر مبارزه با افراط گرایی، بیم از تشدید مهاجرت به اروپا از دریای مدیترانه نیز بهانه دیگری برای لزوم اعزام نیروهای انگلیسی به لیبی است تا جایی که در ماه دسامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵)، «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه هشدار داد که ناآرامی ها در لیبی منجر به راه افتادن موج جدیدی از بحران مهاجرت خواهد شد.

این درحالیست که هفته گذشته، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال عملیات های نظامی در سوریه و عراق از برنامه ریزی واشنگتن برای باز کردن جبهه سومی برای مبارزه با داعش در لیبی خبر داد.


ویدیو مرتبط :
تلاش نیرو‌های هلال احمر لیبی برای بیرون کشیدن اجساد مهاجران