سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ معمای کرسی ریاست دهم


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ معمای کرسی ریاست دهمآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز سه شنبه به شرح زیر می باشد.

آرمان – این روزنامه باعنوان «معمای کرسی ریاست دهم»، نوشت: یک کرسی هست که برای برخی جایگاه حزبی و سیاسی و برای برخی دیگر جایگاهی ملی دارد. برای برخی به منزله ایستگاه هجمه به دولت و رقیب سیاسی است و برای برخی تعبیر به فرصت برای کمک به کشور بویژه دولت می شود. این کرسی جایگاه بزرگان است و نه جایگاه بزرگ شدن. یکی از سایت های اصولگرا اما چند روز پیش نوشت برای قرار دادن اصولگرایان در لیست از آنها امضا گرفته شده که به ریاست حدادعادل رای دهند که این خبر از سوی تمدن و نه یک اصولگرای دخیل در بحث انتخابات تکذیب شد و تا امروز درستی آن در ابهام است.

جوان- این روزنامه در این گزارشی با عنوان «قانون را به نفع زمین‌خواران قدیم تغییر دادند!» با اشارهبه تصویب طرحی موسوم به قانون «حفظ اراضی کشاورزی جمهوری اسلامی ایران» نوشت: این قانون پیامی است به کسانی که مستعد تخلفند. پیامی که می‌گوید بدون نگرانی زحمت «منار» را بکشید که خادمان شما(!) به وقت «چاه» و «چاله» را خواهند کند! اما نکته عجیب این است که نماینده‌ای که ناملایمات به تصویب رساندن این طرح را بر خود هموار کرده، بازهم برای مجلس آینده کاندیدا شده بود که از سوی شورای نگهبان به خاطر پرونده زمین‌خواری رد صلاحیت شده است که قصه قانون مذکور یاد‌آور حکایت «سپردن گوشت به گربه» است‌!

قانون-این روزنامه در یادداشتی با عنوان «کمیته ای برای نشان‌ها» به قلم صادق زیباکلام نسبت به نحوه اعطای نشان های دولتی به افراد انتقاد کرد ونوشت: بد ‌‌‌‌‌نیست برای اعطای نشان‌های لیاقت، کمیته ای تشکیل شود‌‌‌‌‌ و افراد‌‌‌‌‌ی که آقای رئیس جمهور به کمیته پیشنهاد‌‌‌‌‌ می‌د‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌ توسط این کمیته بررسی و د‌‌ر خصوص اهد‌‌‌‌‌ای نشان به آنها تصمیم‌گیری شود‌‌‌‌‌.فکر می کنم این شیوه پسند‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ه‌تری است چراکه د‌‌‌‌‌ر غیراین صورت می رسیم به اینکه آقای خاتمی به آقای پروفسور سمیعی نشان لیاقت د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ و آقای احمد‌‌‌‌‌ی نژاد‌‌‌‌‌ هم به محمد‌‌‌‌‌رضا رحیمی و مشایی نشان لیاقت.
کیهان-این روزنامه درستون اخبار ویژه خود به علی مطهری انتقاد کرده ودر خبری با عنوان «شیر بی‌یال و دم... /اما پرچرب «صدای ملت»!» نوشت: «ائتلاف «صدای ملت، منتقد دولت» تغییر ماهیت داد و قید «منتقد دولت» را حذف کرد.

اعتماد- این روزنامه در گزارشی جانبدارانه با تیتر« پیام واحد عارف- مطهری» سعی کرده است که علی مطهری را در زمره اصلاح طلبان غالب کند.

قانون-این روزنامه درگزارشی باعنوان «اصولگرایان در لیست تو لیست»با اشاره به چندپارگی میان اصولگرایان نوشت: لیستی منتشرودر آن اسامی ترکیبی از محافظه کاران وتند روها برای انتخابات مجلس علنی شد ؛ لیستی که بیش از پیش بیانگر اوج اختلاف و چند پارگی د ر میان جبهه اصولگرایی است.

جوان - این روزنامه با بررسی عنوان طرح پر سروصدای دولت به خاموشی گرایید، نوشت: درحالی که حدود دو ماه بیشتر به پایان بسته خروج از رکود نمانده، از طرح کارت اعتباری خرید کالا خبری نیست و تولیدکنندگان لوازم خانگی آن را طرحی شکست خورده می دانند.دولت با هدف ایجاد تحریک در بخش تقاضا، ایجاد رونق در بازار مهم صنعتی و معدنی کشور و خالی کردن انبارهای پر تولیدکنندگان، اقدام به ارائه طرح هایی کرد تا در کوتاه مدت بتواند بخش تولید کشور را تا حدودی نجات دهد.

آرمان –این روزنامه با انتخاب عنوان واردات 700 پورشه به اسم یک زن روستایی!، می نویسد: عدم شفافیت گمرکی در چند سال اخیر تخلفات گوناگونی را به وجود آورده است. آمارها نشان می دهد خانمی به اسم «مریم دوسر دهلیز» که در روستای حسن آباد زندگی می کند و سرمایه زندگی اش کمتر از 100 هزار تومان بوده با 256 فقره اظهارنامه بیش از 700 خودرو سواری پورشه به کشور وارد کرده است.

شرق – این روزنامه در گزارشی با عنوان « فعلا «برج» پَر »در مورد ممنوعیت صدور هر نوع مجوز بلندمرتبه سازی در تهران را به چاپ به نقل از پشمچی زاده، معاون شهرسازی شهردار تهران به توقف بیش از یک سال بررسی ضوابط بلندمرتبه سازی در شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: این توقف همراه با چند بار برگشت این ضوابط بوده و باید منتظر نظر این شورا بمانیم.محمدمهدی تندگویان، عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، از جزئیات این تصمیم شورای عالی شهر سازی یا ابلاغ آن به شهرداری اطلاع دقیقی ندارد و می گوید: این تصمیم نمی تواند درست باشد و نمی توان با این شکل سیاست های جمعیتی و سایر برنامه ریزی های کلان اقتصادی، جلوی حجم ساخت وساز در شهر تهران را گرفت.

شرق - این روزنامه با انتخاب عنوان در دولت احمدی نژاد نمی خواستند فیلم بسازم، کمال تبریزی کارگردان می نویسد: من خودم در هشت سال دولت آقای احمدی نژاد با خیلی از مقاومت ها روبه رو شدم. یعنی اصلا تصمیم گرفته بودند اجازه ندهند من فیلم بسازم. اما انسان با تلاش و سعی خودش می تواند کار کند. با همه آن شرایط یک فیلم، اول و یک فیلم، آخر دوره هشت ساله ساختم. هشت سال فاصله افتاد اما زمینه اش فراهم شد. من به خواستن، توانستن است، معتقدم.

اعتماد – این روزنامه در گزارشی با عنوان « پرونده جنجالی دولت احمدی‌نژاد بسته می‌شود » نوشت: پرونده‌ای که بنا بود با توزیع سود این شرکت‌های سودآور، اقشار مختلف جامعه را منتفع کند با گذشت سال‌ها از اجرا، هیچ سودی به دارندگان سهام پرداخت نکرد و به اعتقاد پورابراهیمی، عضو کمیسیون ویژه اقتصادی به مآمنی برای رانت‌خواری ٢٥٠ نفر از مدیران این سهام تبدیل شد.

شرق - ابراهیم اصغرزاده، درمصاحبه‌ با این روزنامه برتبدیل رخداد «رد صلاحیت‌ها» به فرصت تأکید کرده و همگرایی احتمالی اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان را برای همزیستی مسالمت‌آمیز در راستای تحقق دموکراسی‌خواهی و صلح‌طلبی‌ شرقی مورد تأکید قرار داد.وی گفت: اصولگرایان با راکت شطرنج بازی می ‎کنند.

ایران – این روزنامه در مطلبی با عنوان « برای صداوسیما چیزی به نام وجهه و اعتبار معنی دارد؟ » نوشت:روز یکشنبه بنا به اعلام قبلی قرار بود سخنان رئیس جمهوری کشورمان در دومین همایش ملی اعتدال با عنوان «زنان، اعتدال و توسعه» از شبکه خبر پخش شود ولی صدا و سیما از پخش آن سرباز زد .طبق گفته منابع غیر رسمی، مسئولان جام جم بهانه این تصمیم خود را رویکرد «انتخاباتی سخنان رئیس جمهوری!» عنوان کرده‌اند. اما گردانندگان اتاق خبر تلویزیون حتی اگر نیم نگاهی به نظام حقوقی جمهوری اسلامی داشته باشند درخواهند یافت که رئیس جمهوری مسئول اصلی اجرای انتخابات است وبار سنگین کار خطیر اجرای این وظیفه و مهیا کردن فضای جامعه برای حماسه بزرگ شرکت مردم پای صندوق‌های رأی بر دوش دولت بویژه شخص رئیس جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی است.

وطن امروز – این روزنامه در مطلبی با عنوان « به افتخار سیمان!» نوشت: حسن روحانی در مراسم«تجلیل از دست‌اندرکاران برجام» به جواد ظریف و علی‌اکبر صالحی مدال لیاقت داد.رئیس جمهور دراین مراسم گفت : می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد مگر ما برجام را آورده‌ایم برجام را خدا آورد!

وطن امرو ز- این روزنامه در مطلبی با عنوان « دولت آمارهای اقتصادی را هم محرمانه می‌کند! » نوشت: بانک مرکزی وارد فاز سانسور شد.

کیهان – این روزنامه در مطلبی با عنوان «شفافیت مالی یعنی سکه هدیه دادن؟!» نوشت:اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور خواستار شفافیت مالی در انتخابات شد.یادآور می‌شود آبان گذشته، حضور ترکان در برنامه پایش و دادن سکه به عنوان هدیه به دست‌اندرکاران این برنامه با اعتراض رسانه‌ها مواجه شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
کرم آبیان ریاست ارشاد ملارد در نمایشگاه مطبوعات