سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله‌ نوری همدانی: صهیونیسم پایگاه استعمارگری در منطقه است


آیت‌الله‌ نوری همدانی: صهیونیسم پایگاه استعمارگری در منطقه است

فارس/ آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی صهیونیسم را پایگاه استعمارگری خواند و گفت: تا این غده سرطانی از بین نرود منطقه آرامش پیدا نخواهد کرد.

آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی امشب در مراسم اربعین حسینی در حسینیه سنندج، از عاشورا به عنوان مدرسه‌ای انسان‌ساز نام برد و اظهار کرد: بسیاری از جوانان ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با الهام‌گیری از این مکتب الهی در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و به شهادت رسیدند.

به گفته وی، در طول هشت سال جنگ تحمیلی جوانان ما با الهام‌گیری از مکتب اباعبداللله الحسین(ع) فوج‌فوج به جبهه‌ها رفتند و دشمن را شکست دادند.

این مرجع عالی‌قدر با بیان اینکه کودکانی همچون حسین فهمیده که نارنجک به خود بست از کربلا الهام گرفته بود، افزود: امام راحل براساس مکتب عاشورا انقلاب را به وجود آورد و آن را هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به واسطه الهام‌گیری از مکتب الهی و اثربخش عاشورا دارای محتوا و ظرفیت بسیار بالایی است که تاثیرات آن در جهان کاملا نمایان است.

این مرجع عالی‌قدر حکومت ولایت فقیه را نخستین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بعد از سال‌ها که از حکومت‌های اشرافی و سلطنتی می‌گذشت انقلابی در کشور به وجود آمد که اساس آن اسلام و ولایت فقیه است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رژیم اشرافی‌گری و سلطنتی در دین اسلام محکوم است، تصریح کرد: امام با انقلاب اسلامی حکومت 2500 ساله سلطنتی را در کشور ایران سرنگون کرد.

به گفته وی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب نابودی نظام استکباری در ایران بود، به‌طوری‌که در اول انقلاب 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران سکونت داشتند که انقلاب پای تمام آن‌ها را از خاک کشور برید.

این مرجع عالی‌قدر تصریح کرد: امام راحل با کنار زدن استبداد و استکبار، نظامی ولایی را در ایران بنیان نهادند که موجب سرنگونی تمام کاخ‌نشین‌هایی شد که بدون هیچ زحمتی به بر مسند حکومت تکیه زده و به مردم ظلم می‌کردند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران ولایت‌فقیه و یک نظام اسلامی قدرتمند و بی‌نظیر بوده است.

وی ایجاد وحدت در بین ملت ایران را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: انقلابی که امام در ایران پایه‌گذاری کردند، موجب ایجاد اتحاد و برادری در بین شیعه و سنی، دولت و ملت و اقشار مختلف شد.

این مرجع عالی‌قدر گفت: امام راحل وحدتی در ایران اسلامی به وجود آوردند که اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف نشات گرفته و موجب امیدواری مستضعفان جهان شده است.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: امام خمینی(ره) یک هفته بعد از پیروزی انقلاب نامه‌ای به مردم کردستان نوشتند و در آن از رشادت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی مردم این استان تقدیر کردند.

این مرجع عالی‌قدر ایجاد خودباوری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم آنچنان سرکوب شده بودند که فکر نمی کردند بتوانند انرژی هسته ای تولید کنند اما امام راحل به این ملت شجاعت داد.

آیت‌الله نوری همدانی احیای فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این فرهنگ ارزشی را امام در عموم مردم ایران احیا و نهادینه کردند.

به گفته وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین ملت ایران موجب شده است در مملکت ما میلیون‌ها انسان عاشق شهادت همچون سلیمانی‌ها پرورش و تربیت یابند که منتظر یک فرمان از سوی رهبری هستند.

وی برپایی نماز جمعه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این مجمع بزرگ دینی و سیاسی هر هفته به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار و مباحث مختلف، دینی، سیاسی، فرهنگی و غیره توسط امامان جمعه عنوان می‌شود.

این مرجع عالی‌قدر احیای مقام و جایگاه بانوان را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: حضور تاثیرگذار بانوان در عرصه های مختلف از برکات دیگر انقلاب اسلامی است.

به گفته آیت‌الله نوری همدانی، قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از بانوان ایرانی یا باید در کنج خانه در انزوا فرو می رفتند و یا به تبعیت از رژیم شاهنشاهی خود را در معرض دید عموم می گذاشتند.

وی از بسیج نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای ارزش انقلاب و یادگاری ارزشمند از امام راحل نام برد و افزود: بسیج درخت تنومند و شجره طیبه ای است که برکات زیادی برای کشور و ملت ما داشته است.

وی در ادامه صهیونیسم را پایگاه استعمارگری خواند و گفت: تا این غده سرطانی از بین نرود منطقه آرامش پیدا نخواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه امشب شب اربعین سالار شهیدان است، گفت: قلب همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به عشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌‌تپد.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین آرمان و اهداف امام حسین(ع) محو کامل ظلم و استکبار از جهان بود که در همین راه نیز به شهادت رسید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دیدار آیت الله پورمحمدی با آیت الله العظمی نوری همدانی