سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موفقیت در تجارت خارجی در سایر حوزه های اقتصادی تاثیر گذار است


به گزارش ایرنا، سید عباس حسینی روز شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی قوانین صادرات و واردات تجارت برون مرزی درگفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: چنانچه تاجران بتوانند بازاریابی خوبی درعرصه بین الملل انجام دهند در وضعیت کنونی از لحاظ رکود؛ حجم تقاضایی خوبی را برای کارخانه ها ایجاد خواهند کرد و چرخ حرکتی آنها را سرعت می بخشند.
وی بیان کرد: هم اکنون 86 درصد از واردات کشور مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات سرمایه ای تعلق دارد و 14 درصد آن کالای مصرفی است.
حسینی یادآور شد: واردات مواد اولیه باکیفیت کمک به تولید و رشد اقتصاد کشور است از این رو توجه ویژه به حوزه واردات حائز اهمیت زیادی است.
وی ادامه داد: ضرر یک بازرگان در تجارت خارجی به نوعی زیان برای کشور است و با مالباخته شدن او ثروت ملی از بین می رود.
مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: برخلاف دیدگاه عده ای که تجارت را از موضوع های پیش پا افتاده و ابتدایی می دانند حوزه تجارت نیاز به آگاهی های فراوانی دارند.
حسینی اظهارکرد: موفیقت عرصه تجارت تنها در گرو داشتن اطلاعات و آگاهی از موضوع های نهفته در این حوزه است و تاجر چنانچه نسبت آن شناخت نداشته باشد موفقیتی نخواهد داشت.
وی گفت: امروزه شرایط فعالیت تاجران درعرصه بین المللی به گونه ای شده که تمام دنیا را یک بازار می بینند. ک/3
7212/6043

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تشدید رکود اقتصادی با لاغر شدن تجارت خارجی