سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جعبه ابزار: برترین اپلیکیشن های اندروید برای پشتیبان گیری از فایل ها


جعبه ابزار: برترین اپلیکیشن های اندروید برای پشتیبان گیری از فایل ها

همه ما به اهمیت بسیار بالای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها واقفیم. یک حادثه کوچک برای موبایل و تبلت و حتی یک لمس اشتباه، می تواند اطلاعات بسیار ضروری و مهم شما را بر باد دهد و اگر از آنها نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، فاجعه ای جبران ناپذیر رخ خواهد داد.

برای پیشگیری از وقوع این مشکلات، اپلیکیشن های پشتیبان گیری ابزاری فوق العاده ضروری و کاربردی محسوب می شوند؛ اپلیکیشن هایی که می توانند از پیامک ها، مخاطبین، تاریخچه مکالمات، تصاویر، ویدئوها، یادداشت ها و اپلیکیشن های شما در حافظه SD یا فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنند تا در صورت از دست رفتن این اطلاعات، بتوانید دوباره آنها را بازگردانی کنید.

در زمینه اپلیکیشن های پشتیبان گیری، پلتفرم اندروید میزبان بهترین هاست و کاربردی ترین ابزارهای این حوزه را می توانید در این سیستم عامل جستجو کنید. در جعبه ابزار این هفته به معرفی هفت اپلیکیشن برتر سیستم عامل گوگل برای پشتیبان گیری از فایل ها خواهیم پرداخت.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

App Backup and Restore

App Backup and Restore 1

اپلیکیشن اول فهرست این هفته ما شاید UI چندان جذابی نداشته باشد، اما امکانات فوق العاده ای در آن می یابید. با App Backup and Restore می توانید از اپلیکیشن های نصب شده در اندروید به صورت تک تک یا دسته ای نسخه پشتیبان بگیرید.

همچنین امکان تهیه پشتیبان از نسخه های مختلف یک اپلیکیشن هم در اختیارتان قرار داده شده تا بتوانید در صورت بروز مشکل در نسخه جدید، اپلیکیشن را به نسخه پایدار قبلی دانگرید کنید.

مدیریت و حذف اپلیکیشن ها، امکان ارسال فایل های APK با بلوتوث، ایمیل و وای فای از دیگر امکانات App Backup and Restore به شمار می آیند.

App Backup & Restore App Backup & Restore قیمت : رایگان سازنده : INFOLIFE LLC سیستم عامل : اندروید حجم : 3.6 مگابایت Helium – App Sync and Backup

Helium 1

هلیوم هم برای کاربران دستگاه های روت شده و هم دستگاه های عادی امکاناتی مناسب فراهم کرده. به کمک آن می توانید از اپلیکیشن هایتان نسخه پشتیبان بگیرید و آنها را در رایانه یا دستگاه اندرویدی دیگر بازگردانی کنید.

این اپلیکیشن یک نسخه حرفه ای هم دارد که می توانید با قیمت 4.99 دلار تهیه اش کرده تا قادر به همگام سازی اپلیکیشن ها میان دستگاه های اندرویدی و تهیه نسخه پشتیبان از آنها در فضاهای ابری دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو باشید.

Helium - App Sync and Backup Helium - App Sync and Backup قیمت : رایگان سازنده : ClockworkMod سیستم عامل : اندروید حجم : 5.5 مگابایت Google Drive

Google Drive 1

سرویس فضای ابری گوگل حقیقتا نیازی به معرفی ندارد. هر فایل مهمی که داشته باشید، از عکس و ویدئو گرفته تا اپلیکیشن ها، اسناد و فایل های فشرده را می توانید در فضای رایگان گوگل درایو بارگذاری کنید تا از طریق هر وسیله متصل به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید.

گوگل درایو نسبت به سایر فضاهای ابری، مزیت بزرگی برای صاحبان آرشیوهای بزرگ موسیقی دارد و آن هم اختصاص فضایی رایگان در گوگل پلی موزیک برای تهیه پشتیبان از تمام آرشیوی است که سالها برای جمع آوری آن زحمت کشیده اید.

Google Drive Google Drive قیمت : رایگان سازنده : .Google Inc سیستم عامل : iOS و اندروید حجم : 79.4 / 16.5 مگابایت CM Backup

CM Backup 11

اپلیکیشن پشتیبان گیری تیم سازنده Clean Master، یکی از محبوب ترین ابزارهای این حوزه در گوگل پلی محسوب می شود. CM Backup از اپلیکیشن ها پشتیبان نمی گیرد، اما در عوض می تواند از مخاطبین، پیامک ها، تاریخچه مکالمات، بوکمارک های مرورگر، اطلاعات تقویم، زنگ های هشدار و دیکشنری کاربری نسخه پشتیبان تهیه کند.

CM Backup بر مبنای فضاهای ابری برنامه نویسی شده، به این معنا که تمام نسخه های پشتیبان آن در فضای ابری ذخیره شده و از آن بازگردانی می شوند. با این سیستم نه تنها بابت از بین رفتن اطلاعات خود نگرانی نخواهید داشت، بلکه می توانید از هر جای دنیا، با مراجعه به وبسایت CM یا با هر گجت متصل به اینترنت به فایل های خود دسترسی داشته باشید.

CM Backup در مجموع پنچ گیگابایت فضای ابری رایگان در اختیارتان قرار می دهد که وظیفه تأمین امنیت آنها به دیگر اپلیکیشن این توسعه دهنده یعنی CM Security سپرده شده، بنابراین یکی CM Backup یکی از ایمن ترین اپلیکیشن هایی است که برای تهیه و نگهداری فایل های پشتیبان می توانید به سراغش بروید.

CM Backup CM Backup قیمت : رایگان سازنده : Cheetah Mobile سیستم عامل : اندروید حجم : 5.4 مگابایت Easy Backup and Restore

Easy Backup & Restore 1

همانطور که از نام اپ پیداست، Easy Backup and Restore آسان ترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها را پیش پایتان می گذارد. اپلیکیشن ها، MMS ها، پیامک ها، رویدادهای تقویم و دیکشنری های کاربری مواردی هستند که می توانید به کمک این اپ از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نسخه های پشتیبان را می توانید در حافظه SD ذخیره کنید، یا اینکه آنها را مستقیما به فضاهای ابری همچون دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو یا باکس دات کام بفرستید.

Easy Backup and Restore رایگان است و بدون نیاز به روت. اما برای دسترسی به قابلیت هایی همچون بازگردانی جمعی اپلیکیشن ها  و تهیه پشتیبان از دیتای آنها می بایست از گجت های روت شده استفاده کنید.

Easy Backup & Restore Easy Backup & Restore قیمت : رایگان سازنده : MDroid Apps سیستم عامل : اندروید حجم : 3.1 مگابایت GO Backup

GO Backup 1

توسعه دهنده GO Launcher با اپلیکیشن GO Backup، کلکسیون اپلیکیشن های اندرویدی اش را کامل تر  از همیشه کرده. با GO Backup قادرید از مخاطبین، پیامک ها، MMS ها، بوکمارک ها، فایل های apk، تاریخچه مکالمات تلفنی و … در حافظه داخلی موبایل یا فضاهای ابری نسخه پشتیبان بگیرید.

جمع آوری فایل های پشتیبان در یک پوشه و امکان پشتیبان گیری از فایل های apk به همراه دیتا از قابلیت های نسخه رایگان GO Backup هستند. برای امکانات پیشرفته تری همچون پشتیبان گیری در دراپ باکس و گوگل درایو و پشتیبان گیری از اپلیکیشن های سیستمی هم می بایست نسخه حرفه ای اپلیکیشن را خریداری کنید.

GO Backup & Restore Pro GO Backup & Restore Pro قیمت : رایگان سازنده : GO Launcher EX سیستم عامل : اندروید حجم : 3.7 مگابایت Titanium Backup

Titanium Backup 1

اگر موبایل یا تبلتی روت شده در اختیار دارید، گزینه ای بهتر از Titanium Backup برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها نخواهید یافت. امکان فریز کردن و حذف اپلیکیشن های حجیم، تهیه پشتیبان از اپلیکیشن ها به همراه دیتا و بارگذاری آنها در فضای ابری از قابلیت های خوب نسخه رایگان این اپلیکیشن هستند.

اما برای دسترسی به تمام قابلیت های نیازمند روت، می بایست اپلیکیشن را با پرداخت 5.99 دلار هزینه به نسخه کامل ارتقا دهید؛ قابلیت هایی همچون فریز کردن تمام اپلیکیشن ها، تغییر Android ID و گرفتن خروجی CSV از دیتابیس اپ ها که برای سوپریوزرها می توانند فوق العاده کاربردی محسوب شوند.

Titanium Backup Titanium Backup قیمت : رایگان سازنده : Titanium Track سیستم عامل : اندروید حجم : 7.3 مگابایت

شما چه اپلیکیشن های دیگری برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها می شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:App Backup and RestoreBackup ApplicationsCM BackupEasy Backup and RestoreGO BackupGoogle DriveHelium - App Sync and BackupTitanium Backupاپلیکیشن های پشتیبان گیریجعبه ابزاردانلود اپلیکیشن اندروید

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
برترین اپلیکیشن های اندروید در یک نگاه