سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هدف جریان نفوذ نهادینه کردن نگاه سازش‌کارانه است


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، وحید یامین‌پور عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در همایش صدای رویش‌های انقلاب اسلامی که عصر امروز شنبه در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد، با بیان اینکه این نشست به همت هیأت موسس جمعیت فراگیر رویش‌های انقلاب اسلامی تشکیل شده و بناست به مجمع عمومی این تشکل تبدیل شود، اظهار داشت: این تشکل، جبهه‌ای فراگیر از جوانان مؤمن، متدین و انقلابی است که در مسیر امام و رهبری قرار دارند.

یامین پور با اشاره به پنج نکته پیرامون وضع فعلی و آینده در حوزه سیاسی ادامه داد: ما باید ابتدا ببینیم که در چه شرایطی قرار داریم؛ آنچه وجدان عمومی جریان انقلابی کشور رصد می‌کند این است که ما شاهد تحرک جریان نئولیبرال‌ها در ایران هستیم که در پس پرده بخشی از استقلال کشور را قابل مذاکره کرده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این جریان به لحاظ نظری در حوزه سیاسی و بین‌الملل اعتقاد دارد که ایران باید از اقمار آمریکا و اجزای نظام تک‌قطبی بین‌الملل باشد، تصریح کرد: عبور عده‌ای از صنعت هسته‌ای برای این جریان نتیجه مذاکرات نیست بلکه آغاز مذاکرات است.

وی خاطرنشان کرد: رصدها نشان می‌دهد این جریان به طور جدی در فضای علمی، دانشگاهی و رسانه‌ای تحرک خود را آغاز کرده است.

یامین پور در تشریح نکته دوم به برنامه‌های این جریان پرداخت و ادامه داد: تحرکات این جریان را می‌توان ذیل مفهوم نفوذ دسته‌بندی کرد؛ برخی نفوذ را به جاسوسی تقلیل می‌دهند در حالیکه نفوذ نهادینه کردن، قانونی کردن و قابل مذاکره کردن بنیان‌های انقلاب اسلامی است.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حرف‌هایی که برخی‌ها می‌زنند نشان می‌دهند آنها بنا دارند بنیان‌های انقلاب اسلامی را به عنوان جای پای نفوذ بیگانگان قرار دهند، اظهار داشت: نفوذ فراتر از جاسوسی چند روزنامه‌نگار است و در واقع جریان نفوذ به دنبال نهادینه کردن نگاه غربگرا و سازش‌کارانه بر سر اصول انقلاب است.

وی گفت: بنده معتقدم جریان نفوذ که ذیل جریان غرب‌گرا قابل تعریف است نیاز چندانی به اصلاح طلبان ندارد چرا که اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند در عرصه سیاسی از تعقل برخوردار نبوده و هزینه‌ساز و ساختارشکن هستند.

یامین پور با اشاره به این نکته که به نظر می‌رسد که جریان اصلاح‌طلب برای جریان نفوذ می تواند هزینه اضافی تولید کند اما در حد فشار به حاکمیت به آنها نیاز دارند، افزود: این در حالی است که جریان نفوذ نمی‌خواهد آنها در مجلس آینده مسلط باشند بلکه جریان نفوذ می‌خواهد کار خود را از طریق جریان اصولگرای تقلبی و وکیل‌الدوله‌ها پیش ببرد.

این فعال سیاسی با یادآوری این نکته که جریانی که نفوذی‌ها از طریق آنها کار خود را پیش می‌برند آبروی این جریان را هم حفظ می‌کند، تصریح کرد: ما در همین مجلس فعلی صداهایی که می‌شنویم از این جنس است و کسانی که نام اصولگرایی را حمل می‌کنند، اصولگرایی را از معنا تهی کرده‌اند.

وی در تشریح نکته چهارم به جنس خطرات جریان نفوذ اشاره کرد و گفت:‌اصلی‌ترین خطر آنها نابود کردن و به محاق بردن گفتمان اصیل اصولگرایی است چرا که به تعبیر رهبر انقلاب جریانی که در مقابل خطرات و دشمنان می‌ایستد همین جریان انقلابی و حزب‌اللهی است.

وی تأکید کرد:ایران تلاش می‌کند به واسطه اتهاماتی همچون تندروی، افراطی‌گری، بی شناسنامه بودن، کسانی که از دیوار سفارت بالا رفته و مهر پرت کرده‌اند جریان اصولگرایی را از طریق اصولگرایان تقلبی از صحنه سیاسی خارج کند و هدف آنها نیز سرخوردگی و مأیوس کردن اصولگرایان اصیل است.

یامین‌پور با طرح این سوال که چه کسی باید گفتمان اصیل اصولگرایی را از التقاط و انحراف مصون بدارد، به نکته پنجم در این رابطه اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب آینده انقلاب را ضرورتا به جریان رویش‌های انقلاب که به کانون‌های قدرت و ثروت وابستگی ندارند و در دفاع از اصول اصیل انقلاب و منویات رهبری دچار لکنت زبان نیستند، پیوند زده‌اند.

این فعال سیاسی رویش‌های انقلاب اسلامی را بازوان مقام معظم رهبری برای حفظ گفتمان اصیل انقلاب توصیف کرد و یادآور شد: آنچه ما از طرف مقابل می‌بینیم حمله، هجمه و مرعوب کردن است و از طرف رهبری نیز شاهد دفاع هستیم و ایشان در واقع چهره وکیل مدافع جریان حزب‌اللهی هستند.

وی با بیان اینکه با کنار رفتن این گفتمان از صحنه سیاسی کشور گفتمان خصم و دشمن بدون مشکل و مانع سر اصولگرایی اصیل را ذبح خواهد کرد، گفت: امروز همه چشم‌ها به وضعیتی است که باید در انتخابات مجلس تجربه شود و در واقع همه چشم‌ها به چهره‌های شاخص و محترمی است که متولی جمع‌بندی و تکمیل لیست و ارائه آن به مردم هستند.

یامین پور در پایان ابراز امیدواری کرد که جریان اصیل اصولگرایی بتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/1FNX6G


ویدیو مرتبط :
نفوذ امریکا با هدف استحاله ی انقلاب است