سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سلامت‌یار؛ طرحی که به کمک طرح تحول سلامت آمد


تسنیم/ وزیر بهداشت با اشاره به حضور داوطلبان هلال‌احمر در بیمارستان‌ها در قالب طرح سلامت‌یار که مکمل طرح تحول سلامت در ارائه خدمات درمانی به مردم به حساب خواهد آمد، گفت: این طرح در ۱۰ بیمارستان کشور به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

سیدحسن هاشمی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و واقفان برتر جمعیت و امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح سلامت‌یار وزارت بهداشت با جمعیت هلال‌احمر، اظهار داشت: این طرح در 10 بیمارستان کشور به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به نبود نیروهای حد واسط بین پزشک، پرستار و بیمار گفت: بر این اساس سلامت‌یاران نقش این نیروهای حد واسط را ایفا کرده و فعالیت این نیروهای داوطلب، حمایتی و بیشتر روحی و روانی بوده و در برخی موارد نیز ممکن است، کمک مالی باشد و لذا در کار پزشکی دخالت نخواهد داشت.
هاشمی با بیان اینکه طرح سلامت‌یار می‌تواند در التیام‌بخشی بیماران بسیار موثر باشد، اظهار کرد: انجام خدمات داوطلبانه منحصر به ایران نیست و به عنوان نمونه پزشکان بدون مرز در هر کجای دنیا که اتفاقی رخ دهد از جمله حوادث طبیعی و غیرطبیعی، حضور پیدا می‌کنند.
وی اذعان کرد: افتخار دارم که امروز در جمع داوطلبانی هستم که بدون هیچ چشم‌داشتی به منفعت، در اقصی‌نقاط کشور حاضر شده و خدمات ارائه می‌دهند؛ البته حضور داوطلبان منحصر به ما نیست و این فطرت خدایی در همه دنیا جاری است.

هلال‌احمر در اربعین عملکرد بسیار خوبی داشته است

وزیر بهداشت به حضور پزشکان مرد در حوادث مختلف اشاره کرد و گفت: برای این افراد غزه، بم و هائیتی تفاوتی ندارد این اوج لذت است که انسان از همه منفعت‌هایش به خاطر کمک به دیگران بگذرد.
وی همچنین با تقدیر و تشکر از هلال‌احمر بابت نقش بی‌بدیلی که در فاجعه منا ایفا کرده است، اذعان کرد: سنگینی فاجعه، ظلم و بی‌توجهی آل‌سعود و متشنج شدن فضا از سوی آنها تا حدی بود که مانع از این شد تا حجم زحمات و خدمات بسیار خوب هلال‌احمر در موسوم حج امسال دیده شود؛ البته هلال‌احمر در اربعین نیز عملکرد بسیار خوبی داشت.
به گزارش هلال احمر، هاشمی با اشاره به همکاری‌های 2 سال گذشته وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر گفت: امروز یک خدمت جدیدی با همت داوطلبان هلال‌احمر در قالب طرح «سلامت‌یار» در 10 بیمارستان کشور آغاز می‌شود که اگر گام نخست را به همراه آموزش، محکم برداریم، طرح بسیار خوبی خواهد بود.

وی همچنین از نحوه اداره بیمارستان‌ها انتقاد و اظهار کرد: نوع اداره بیمارستان‌ها به علت تصمیم‌سازی‌های غلط 30 سال گذشته و خودگردان محسوب کردن آنها، موجب شد تا نیروهای حد وسط از بیمارستان‌ها رخت بر بندند؛ این کار نیروهای حد وسط را که به التیام روح و روان و ارائه خدمات می‌پرداختند حذف کرد، البته امیدواریم طرح «سلامت‌یار» در کنار طرح «تحول سلامت» موفق شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از فعالیت مشترک در برخی از پایگاه‌ها میان جمعیت هلال‌احمر و اورژانس کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر از نهادهای بسیار ارزشمند و مورد وثوق مردم است، عنوان کرد: ملکیت بسیاری از مراکز درمانی ما متعلق به هلال‌احمر بوده و تقریباً تمام این اموال وقف شده و این مهم نشان از اعتماد مردم دارد.
در این مراسم همچنین از سند نقشه راه عملیات رسمی طرح سلامت‌یار با حضور مسئولان نظام سلامت و همچنین داریوش ارجمند داوطلب هلال‌احمر و هنرمند محبوب کشورمان رونمایی شد.


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی