سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روایت خواندنی از «هم‌حجره‌ای» افغانستانی شهید آیت‌الله باقر النمر


روایت خواندنی از «هم‌حجره‌ای» افغانستانی شهید آیت‌الله باقر النمر تسنیم/ دوست افغانستانی و هم حجره‌ای آیت الله شهید النمر گفت که تنها راه نجات بشر پیروی از خط ائمه اطهار (ع) است همچنانکه این شهید بزرگ هیچگاه در مقابل ظلم سکوت نکرد بنابراین باید از جوانان مسلمان میلیونها شیخ نمر ساخت.

«سید عبدالفتاح حسین‌پور» دوست افغانستانی و هم حجره‌ای شهید آیت‌الله «نمر باقرالنمر» در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ضمن تسلیت شهادت روحانی و مجاهد خستگی ناپذیر آیت‌الله نمر به شیعیان مظلوم عربستان و امام خامنه‌ای، گفت که باید این شخصیت را از موضع دوست و دشمن ارزیابی کرد، شخصیت والایی که هیچگاه در مقابل ظلم سکوت نکرد.

این مجاهد افغانستان دوران مبارزه علیه حکومت کمونیستی و ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی در مورد نحوه آشنایی با شهید نمر اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، شخصیتهای بسیاری از سراسر جهان به سمت ایران سرازیر شدند و در این بین مردم افغانستان نیز احساس شعف و شادمانی ویژه‌ای نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران داشتند.

این در حالی بود که بسیاری از برادران مجاهد افغانستانی در سنگرهای جهاد علیه کمونیستها جهاد مبارزه می‌کردند و بر این باور بودند که پیروزی انقلاب اسلامی پشتیبان بزرگی برای همه مسلمانان جهان و مستضعفین است و بخصوص این پشتیبانی برای مردم افغانستان و مجاهدین محسوس بود.

آن دوران در جبهه «فدائیان اسلام» در افغانستان دوستان ما هم خوشحال شدند و شهید بزرگوار «سید علی اکبر مصباح» با جمعی از دوستان به این نتیجه رسیدند که عده‌ای از برادران از تجربه جمهوری اسلامی و استفاده از منویات بزرگ انقلاب اسلامی برای فراگیری علوم و آموزشهایی وارد ایران شوند.

پس از سفرم به ایران و با گذشت مدتی به مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) که تحت سرپرستی آیت الله محمد تقی مدرسی ادراه می‌شد؛ وارد شدم و به محض ورود به این مدرسه در اواخر سال 1360 از جمله کسانی که از دوستان افغانستانی استقبال نیک و شایسته‌ای کردند شهید آیت‌الله نمر باقر النمر بود و این نخستین دیدار زمینه آشنایی با این شهید بزرگ را برای من فراهم کرد.

حسین پور در ادامه در مورد ویژگی‌های شهید النمر گفت که باید شخصیتها را از موضع دوست و دشمن ارزیابی کرد، دوستان شیخ نمر در حد بالایی از محبت ، الفت با او رفتار می‌کردند و برعکس دشمنان شیخ نمر هم نسبت به شخصیت ایشان اظهار نظرهایی می‌کنند که قابل توجه و خیلی مهم به نظر می‌رسد.

دولت وابسته به آمریکایی‌ها (آل سعود) اظهار نظر می‌کند که شیخ نمر برای آنها خطرناکتر از آنچه هست که مردم درباره او فکر می‌کنند، بنابراین، این نشانه شخصیت بزرگ اوست که دشمن از او وحشت دارد و حتی توانایی مخفی کردن آنچه که در ذهنش می‌گذرد را ندارد.

آیت‌الله نمر از جمله افراد انگشت شماری بود که در آن زمان نسبت به اجرای مسائل دینی، مکتبی و مذهبی حساسیت شدید داشت.

نمر از شخصیت و منش بسیار والایی برخوردار بود، در مقابل ظلم و ستم هیچ گاه سکوت نمی‌کرد، حتی اگر در خود حوزه قائم هم از طرف برخی مسئولان کوتاهی‌هایی می‌دید نیز با انتقاد سازنده و محکم برخورد می‌کرد.

وی شبها کم می‌خوابید و انسان متعبدی بود مثل بقیه کسانی که در راه خدا قدم برمی‌دارند و مبارزه می‌کنند ایشان هم از شجاعت خاصی برخوردار بود.

دوست افغانستانی شهید النمر خاطرنشان کرد که یادم هست مسئله‌ای پیش آمده بود و کوتاهی صورت گرفت و او با عتاب برخورد کرد و گفت شما می‌خواهید با شوروی و کمونیستها مبارزه کنید کوتاهی معنا ندارد، در واقع نمر مصداق واقعی آیه أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ بود، در مقابل دشمنان دین شدید برخورد می‌کرد و با دوستان خود در عین متانت و جدیت همیشه مهربان بود.

وی در رابطه با موضع گیری‌های آیت‌الله نمر در مورد برنامه‌های دولت سعودی نیز گفت: نمر خطاب به دولت سعودی می‌گوید که شما قدرت پوشالی دارید و قدرت خود را به مردم ضعیف و ناتوان و بیچاره نشان می‌دهید.

شیعیان را به زندان می‌اندازید، مارا می‌کشید، مارا تعذیب می‌کنید، ما را به قتل می‌رسانید، آیا این دولت هست، آیا این قدرت شماست که به مردم مستضعف زور بگویید.

در زمانی که «نایف آل سعود» وزیر کشور سعودی می‌میرد، نمر نمی‌تواند خوشحالی خود را مخفی کند و با شور و شعف و خوشحالی زیاد به مردم می‌گوید که ظالم به جهنم می‌رود، روایتی از ائمه اطهار (ع) نقل می‌کند که مضمونش این است؛ کسی که انسانها را بکشد، کسی که مرتکب قتل شود، کسی که مرتکب خونریزی گردد او به بهشت نمی‌رود.

نمر گفت: نایف، وزیر کشور عربستان مستقیم به جهنم رفته است.

حسین پور در خصوص موضع‌گیری آیت‌الله نمر در مورد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نمر خطاب به آل سعود می‌گفت؛ شما کوچکتر از آن هستید که نسبت به جمهوری اسلامی حرفی بزنید یا توهین و تهدید کنید، جمهوری اسلامی ایران با عظمت‌تر از آن است که فکر می‌کنید.

نمر به حاکمان عرب می‎گفت: یاد شما هست زمانی که صدام حسین ملعون کویت را اشغال کرد تمامی شما فرار کردید و به سمت اربابان خود رفتید، منطقه و کشور خود را ترک کردید و حال علیه ایران حرف می‌زنید، جمهوری اسلامی آن زمان با حال قابل مقایسه نیست که شما اکنون فکر می‌کنید در مقابل ایران کسی هستید.

این روحانی بزرگ نسبت به مقام معظم رهبری و بزرگان مراجع دین تواضع بسیار وصف ناشدنی داشت و این باعث می‌شود که او در نزد مردم بزرگ شود و این موجب عشق ورزی مردم نسبت به او شود.

مجاهد افغانستانی تصریح کرد که شهید نمر از شخصیت‌های کم نظیر جهان اسلام است که هم دوستان نسبت به او علاقه شدید دارند و هم دشمنان او تمام توان خود را بکار می‌گیرند که نسبت به او اهانت و توهین کنند.

بنابراین موضع‌گیریهای دوست و دشمن مشخص می‌کند که شیخ نمر چه شخصیتی داشته است.

حسین‌پور تصریح کرد: ما در شرایط بسیار خاصی قرار داریم، آقای نمر بخاطر مبارزه با ظلم و شیعه بودن به شهادت رسید و خوشا به حالش و باید شرایط را درک کنیم بنابراین باید تلاش کنیم که در سراسر این دنیای پهناور میلیونها شیخ نمر بسازیم.

اگر از منویات بزرگ تجربه انقلاب اسلامی در ایران و از منویات بزرگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و از منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‎ای غفلت کنیم ضرر کردیم.

به نظر بنده و دوستانی که تا حدی مسائل دنیا را آگاهی دارندتنها راه نجات بشر ترسیم و تبیین خط ائمه اطهار (ع) زیر پرچم ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد که نمر باقر النمر بخاطر روحانی بودن و دفاع از مستضعفین، مظلومین و شیعیان به شهادت رسید، حال وظیفه ما در قبال شهدا، مردم و در قبال انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی چیست؟

جای هیچ شکی نیست که آیت‌الله نمر در راستای اهداف انقلاب اسلامی جهانی و بیداری اسلامی که تأثیر مهمی در بین جوانان مسلمان در دنیا داشته است به شهادت رسید.

پس بنابر این سعی کنیم که از تک تک آزادی خواهان جهان یک نمر بسازیم و فراموش نکنیم؛ خون اینهاست که آینده جوانان مسلمان را رقم می‌زند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
معرفی شهید آیت الله نمر باقر النمر(ما عاشق شهادت هستیم)