سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیر امور عشایری نهبندان خواهان افزایش سهمیه آرد عشایر شهرستان شد


محمد جهانبین روزچهارشنبه به ایرنا، افزود: نان در سفره های عشایر به عنوان قوت غالب ایفای نقش می کند که آرد سهمیه ای، جوابگوی زندگی یک ماه آنان نیست و نیاز است این سهمیه افزایش یابد.
جمعیت عشایر نهبندان 16 هزار و 190 نفر است که 27 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه کانون های اسکان عشایر نهبندان نیز از لحاظ زیر ساخت مشکل دارد، گفت: مشکل اصلی کانون ها نبود آب و برق و راه مناسب است که این مشکل در سه یا چهار کانون عشایر حادتر است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از منابع آبی عشایر منطقه خشک شده است، افزود: در برخی از محله های عشایری مخزن ثابت برای تخلیه آب تانکر های آبرسانی وجود ندارد که حل این مشکل نیازمند تخصیص اعتبار است.
وی اضافه کرد: به دلیل پراکندگی جامعه عشایری با کمبود اعتبار برای حمل آب مواجه هستیم و در زمینه آبرسانی سیار به عشایر با 1.5 میلیارد ریال بدهی به شرکت های یپمانکار نیز رو به رو می باشیم.
وی با اشاره به خشکسالی های چندین ساله اخیر در شهرستان گفت: کمبود علوفه مهمترین مشکل عشایر نهبندان است که در این زمینه نیاز است علوفه یارانه ای در اختیار عشایر قرار گیرد.
بهلولی، محمودی، کرده ای، اردونی، جمالزهی، یوسفزهی، آخوندی، نخعی و نوری از جمله اقوام عشایر نهبندان است که به مناطق ییلاقی تگ سهلو، دشت شورآب میان کوه، کوه باران، دشت چاهداشی و میغان کوچ می کنند.
شهرستان نهبندان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و 26 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در 105کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.ک2
2047/7556

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قطع سهمیه آرد یارانه ای نان فانتزی ها