سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سهم طیف ها و گرایش های مختلف سیاسی چند درصد در مجلس دهم است؟+ جدول


از مجموع 290 کرسی مجلس دهم، 121 کرسی به نامزدهای لیست امید و 83 کرسی به نامزدهای اصولگرا رسید.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : از مجموع 290 کرسی مجلس دهم، 121 کرسی به نامزدهای لیست امید و 83 کرسی به نامزدهای اصولگرا رسید.

به گزارش انتخاب، اعضای لیست امید که در مرحله اول 83 نامزدشان را به مجلس دهم فرستاده بودند، در مرحله دوم نیز 38 نفر دیگر را نیز به این جمع افزودند. اصولگرایان با 64 کرسی در مرحله اول، 19 کرسی دیگر را نیز با نامزدهای اختصاصی خود در مرحله دوم کسب کردند. 55 نامزد مستقل در مرحله اول و 10 نامزد مستقل دیگر در مرحله دوم وارد مجلس دهم شدند. لیست صدای ملت هم 11 نامزد مستقل به این مجلس فرستاد. 3 نامزد در میان سه لیست در این دو دور مشترک بودند و 6 نماینده اقلیت مذهبی نز در مجلس آتی خواهیم داشت.

به این ترتیب مجلس دهم دارای 121 منتخب اصلاح طلب، 83 منتخب اصولگرا، 65 منتخب مستقل و 11 منتخب عضو لیست صدای ملت خواهد بود. به این جمع 6 نامزد اقلیت مذهبی، یک کرسی واگذار شده به انتخابات میان دوره ای از حوزه انتخابیه اصفهان و 3 نماینده مشترک میان لیست ها را که بیافزایید، به مجموع 290 کرسی مجلس دهم خواهید رسید.

در نتیجه 42 درصد کرسی های مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان، 29 درصد در اختیار اصولگرایان و 22 درصد در اختیار مستقلین است که در جدول و نمودار زیر می توانید جزئیات آن را ببینید:

اسامی گرایش‌های سیاسی

تعداد کرسی‌ها

درصد کرسی‌ها

لیست امید (اصلاح طلبان)

121

42

اصولگرایان

83

29

مستقلین

65

22

صدای ملت

11

4

مشترک بین اصلاح طلبان و اصولگرایان

3

1

اقلیت‌های مذهبی و میان دوره‌ای

7



ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد