سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مراسم اربعین شهدای نیجریه برگزار شد


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم اربعین شهدای نیجریه عصر روز پنجشنه پس از نماز مغرب و عشاء‌ با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در مسجد فخریه تهران برگزار شد.

در این مراسم که از سوی بسیج مسجد فخریه پایگاه شهدای گمنام برگزار شد ، از چند تن از شاگردان شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر شیعیان نیجریه تقدیر شد.
دکتر صلاتی یکی از شاگردان  شیخ ابراهیم زکزاکی که در این مراسم حضور داشت ، با اشاره به کشتار مسلمانان نیجریه در شهر زاریا گفت: آنان هیچ سلاحی نداشتند و تنها به دلیل اینکه شیعه بودند ، کشته شدند.
وی با اشاره به تلاش گسترده عربستان سعودی برای نفوذ در این کشور و گسترش تفکر وهابیت بمنظور مقابله با شیعیان گفت: ‌عربستان سعودی اقدامات زیادی را در این راستا انجام داده است که می توان به ساخت مسجد ، درمانگاه و کمک های مالی دیگر اشاره کرد، اما با این وجود همچنان تعداد شیعیان نیجریه در حال گسترش است.
وی ادامه داد :‌  مگر شیعیان نیجریه سلاح در اختیار داشتند که با آنان اینگونه برخورد شد. آنها تنها به خاطر شیعه بودن ، کشته شدند.

22 آذرماه سال جاری ، شیعیان شهر «زاریا» واقع در «نیجریه» در حال برگزاری مراسمی بودند که طی آن، پرچم عزاداری «حسینیه‌ی بقیة الله» با پرچم مزین به نام «قمر بنی هاشم(ع)» تعویض می شود. دقایقی پس از برگزاری این آیین، «ارتش نیجریه» شیعیانِ غیر مسلح را مورد حمله ای خونین قرار داد و بیش از هزار تن به شهادت رسیدند.در این کشتار «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی «نیجریه» زخمی و با وضعیت دردناکی بازداشت  شد. هم چنین یکی از فرزندان شیخ نیز در میان شهدای این فاجعه دیده می شد. شیعیان نیجریه پر جمعیت‌ترین گروه شیعی در قاره آفریقا هستند. جمعیت آنان در 2008میلادی حدود 7 میلیون نفر برآورد شده است. جنبش اسلامی نیجریه متعلق به شیعیان این کشور است که رهبری آن را شیخ ابراهیم زاکزاکی بر عهده دارد. شیعیان نیجریه در شهرهای لاگوس، زاریا و کانو سکونت دارند که کانون فعالیت آنها در حسینیه بقیة الله شهر زاریا است.
انتهای پیام/

http://fna.ir/7IOQFI


ویدیو مرتبط :
بیش از 22 میلیون شیعه مراسم اربعین در کربلا برگزار شد