سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش کنگره آمریکا درباره اهداف پاکستان از ساخت 1300 کلاهک هسته‌ای


گزارش کنگره آمریکا درباره اهداف پاکستان از ساخت 1300 کلاهک هسته‌ایایسنا/ تازه‌ترین گزارش کنگره آمریکا نشان می‌دهد، کلاهک‌های هسته‌ای پاکستان که بین 110 تا 130 عدد است، هدفش بازدارندگی مقابل هند در قبال هرگونه اقدام نظامی است.

به گزارش خبرگزاری آسیا، در گزارش مذکور همچنین ابراز نگرانی شده است که دکترین "بازدارندگی کامل" خطر درگیری هسته‌ای میان این دو همسایه در جنوب آسیا را افزایش می‌دهد.

براساس این گزارش، زرادخانه هسته‌ای پاکستان حدودا شامل 110 تا 130 کلاهک هسته‌ای است و حتی ممکن است که بیشتر هم باشد. اسلام‌آباد در حال تولید مواد شکافت‌پذیر، افزودن تاسیسات تولیدی مرتبط، استقرار تسلیحات هسته‌ای مازاد و انواع جدید خودروهای حمل بار نظامی است.

در این گزارش 28 صفحه‌ای کنگره تاکید دارد که زرادخانه هسته‌ای پاکستان عمدتا به گونه‌ای طراحی شده تا جلوی اقدام نظامی هند را بگیرد اما توسعه تاسیسات و گسترش کلاهک‌های موجب شده تا برخی ناظران نسبت به درگیری پاکستان و هند ابراز نگرانی کنند.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
حمل نقل کلاهک هسته ای توسط دولت فدرال آمریکا 2015