علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



قیمت بلیت قطار باید آزاد شود/ دولت از سوخت مالیات بگیرد


به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسید آقایی در مراسم هفته حمل و نقل در شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه راه‌آهن به دنبال نقش محوری و ساختاری برای توسعه صنعت است، گفت: راه‌آهن باید تبدیل به نهادی توسعه‌ای شود و ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم شرکتی مجزا را در شرکت راه‌آهن ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ساختارهای شرکت‌هایی اروپایی هم به این‌گونه است که راه‌آهن شرکتی توسعه‌ای است و شرکت‌های مختلفی زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند، گفت: راه آهن باید به این سمت حرکت کند و باید مباحث مربوط به توسعه حمل و نقل را در یک نهاد، سازمان دهیم تا سرمایه‌گذاران به آینده‌ای بلند مدت امیدوار باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: روندی که ما در پیش داریم، در این راستا حرکت می‌کند. قوانین سال‌های گذشته برای امکان ضمانت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مطرح شده مبنی بر اینکه از محل صندوق توسعه ملی به زیرساخت‌های ریلی تسهیلات تعلق گیرد بدون اینکه مالکیت را در نظر داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع ماده 70 بودجه و تعیین عوارض در سوخت گازوئیل به منظور حمایت از بخش ریلی هم مطرح شد، گفت: هر چند این قانون در اجرا با مشکلاتی مواجه است، اما به طور حتم با پیگیری‌های انجام گرفته، بالاخره اجرایی می‌شود.

پورسید آقایی ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور هم در سفری که با قطار در هفته گذشته داشت، بر این امر تاکید کرد که در بودجه سال 95 هم باید این کار صورت بگیرد و ماده 70 به اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه این قانون روالی را ایجاد می‌کند که به صورت دائم سیاست‌های توسعه‌ای در راه‌آهن ادامه یابد، افزود: ما در سال آینده در بودجه مصوب راه‌آهن به دنبال این هستیم تا یارانه‌ای را برای شرکت‌های مسافری داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید هزینه‌هایی که شرکت راه‌آهن برای شرکت‌های زیرمجموعه انجام می‌دهد، به صورت شفاف مشخص شود، گفت: به دنبال این هستیم تا کمک‌های شرکت راه‌آهن به بخش‌های خصوصی، شفاف‌سازی شود و چتر حمایتی برای همه بوجود بیاید نه فقط برای شرکت‌های خاص.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در دنیا بدون رقابت نمی‌توان پیش رفت، گفت: باید به جایی برسیم که حمل و نقل ریلی سودده باشد، زیرا این بخش نمی‌تواند مادام‌العمر دست خود را در جیب دولت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید قیمت‌ها در بخش ریلی آزاد شود، گفت: باید ساختار اقتصاد کشور اصلاح شود و زمانی این اتفاق می‌افتد که اصلاحاتی در بخش انرژی صورت گیرد.

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه امیدواریم نرخ انرژی در کشور واقعی شود و دولت‌ها به این نتیجه برسند که باید از سوخت، مالیات بگیرند، گفت: در بخش ریلی باید ساختارها طوری اصلاح شود که بهره‌وری افزایش یابد و ما در یک پروسه 10 ساله بتوانیم مجموعه ریلی را به نهادی سودآور تبدیل کنیم.


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار