سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدوین طرح آمایش آموزش عالی/ افزایش دانشجویان ایرانی 5 برابر میانگین جهانی


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجتبی شریعتی‌نیاسر ظهر امروز در آیین تودیع فدایی رئیس سابق و معارفه طاهر سرپرست جدید دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: طرح آمایش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و برنامه‌های مختلفی در دل این طرح نهفته است.

وی بیان داشت: تمرکززدایی در راستای افزایش اختیارات و اقتدار دانشگاه‌ها، ساماندهی مراکز آموزش عالی از نظر کیفیت از جمله اهداف است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: کیفیت بسیاری از مراکز آموزش عالی ما مطلوب نیست و در حالی که جمعیت دانشجویی کشور در ابتدای انقلاب اسلامی 180 هزار نفر بود، این رقم امروز به 4 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

شریعتی‌نیاسر ابراز داشت: از برکت انقلاب اسلامی توانستیم عرصه را به روی همه اقشار جامعه برای ورود به آموزش عالی باز کنیم و این ارزشمند است، اما از این تعداد جمعیت دانشجویی چقدر در کارهای مرتبط استفاده کرده‌ایم و چقدر آنها کیفی بوده‌اند.

وی یادآور شد: افزایش دانشجویان ایران پنج برابر میانگین نرم افزایش دانشجویی جهانی است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما در شغل‌های غیرمرتبط با رشته تحصیلی مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: 2 هزار و 800 مرکز دانشگاهی در کشور داریم که 140 مورد مرکز دولتی و بقیه غیردولتی هستند و آمار 40 درصد دانشجویان مراکز غیردولتی زیر 500 نفر است و بیش از 50 درصد مراکز دولتی از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

شریعتی‌نیاسر تاکید کرد: هیچ یک از این مراکز دانشگاهی قرار نیست، جمع شوند بلکه در قالب طرح آمایش دانشگاهی ساماندهی می‌شوند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کیفیت آموزشی در مراکز دانشگاهی تاکید دارند و این موضوع در دل طرح آمایش آموزش عالی دیده شده است.

این مسئول ابراز داشت: رویکرد وزارت علوم به شکل انقباضی در زمینه‌های مختلف ازجمله صدور مجوز مراکز آموزشی و رشته‌ها در بخش دولتی و غیردولتی است، زیرا مراکز ما بیش از نیاز است.

شریعتی‌نیاسر ادامه داد: تلاش برای افزایش بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گیرد، زیرا در غیر این صورت دانشگاه‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی متذکر شد: در کمیسیون آموزش عالی مجلس بیش از آنکه بخواهند آموزش عالی را مورد سئوال قرار دهند باید بیشتر به مسائل آموزش عالی از جمله بودجه دانشگاه‌ها توجه داشته باشند.

معاون وزیر آموزش، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: خلاهای دانشگاه کرمان در زمینه امکانات و تجهیزات جدی است، اما این دانشگاه باید رشد و اعتلای بیشتری داشته باشد.

شریعتی‌نیاسر خواستار حضور جدی و فعال دانشگاهیان و دانشجویان در انتخابات سال جاری شد و بیان داشت: باید نمایندگان دلسوز، با انگیزه، همراه و فعال به مجلس راه یابند تا دولت را برای رسیدن به اهداف عالیه نظام کمک کنند.

انتهای پیام/80019/ع30

http://fna.ir/K6KVCR


ویدیو مرتبط :
بررسی افزایش شهریه دانشگاه آزادو اخراج دانشجویان ایرانی