علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سنسور مچی که عرق بدن را آزمایش میکند


سنسور مچی که عرق بدن را آزمایش میکندایران ارتوپد/ گجت های الکترونیکی پوشیدنی این روزها زیاد دیده میشوند. از رایج ترین آن ها مچ بند ها هستند ولی این وسایل غالبا کارهای محدودی مانند شمارش تعداد قدم ها را انجام میدهند. بعضی ها تعداد ضربان قلب و بعضی دیگر فشار خون را نیز اندازه گیری میکنند.
اینک محققان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا نوعی مچ بند را ابداع کرده اند که میتواند مواد شیمیایی موجود در عرق بدن مانند قند، اسید لاکتیک، سدیم و پتاسیم را اندازه گیری کنند. توضیح ساختمان و عملکرد این وسیله در مجله Nature ارائه شده است.
این مچ بند اطلاعات بدست آمده را از طریق بلوتوث به تلفن همراه شخص منتقل میکند. این سیستم را میتوان در مچ بندهایی که دیگر کارها را انجام میدهند ادغام کرده و به این ترتیب توانایی آنهار ا افزایش داد. ورزشکاران و نظامیان از کاربرهای بالقوه این وسیله هستند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایران ارتوپد


ویدیو مرتبط :
تنها راه درمانه عرق بدن