سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هدف‌گذاری 5میلیارد دلاری در همکاری‌های تجاری ایران و پاکستان/ آمادگی تهران برای افزایش صادرات برق به پاکستان


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان، با اشاره به امکانات گسترده دو کشور برای تعمیق همکاری‌ها به‌ویژه در بخشهای اقتصادی اظهار داشت: ارزش مبادلات اقتصادی دو کشور در سال‌های پیش رو باید با فراهم کردن تسهیلات بیشتر در بخش‌های تجاری و بانکی به سالانه 5 میلیارد دلار برسد.

وی تقویت و تسهیل روابط بخش‌های خصوصی دو کشور را در مسیر توسعه همکاری‌های تهران ــ اسلام‌آباد ضروری دانست و گفت: باید با تقویت بازارچه‌های مرزی، اتصال راه‌های ارتباطی، ایجاد زمینه‌های رسیدن به تجارت آزاد و همکاری فعال میان بنادر گوادر و چابهار، سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور را که خواست ملت‌های ایران و پاکستان است بیش از پیش افزایش داد.

رئیس‌جمهور به آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی و برق با پاکستان اشاره کرد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به‌نفع دو ملت است و راه‌اندازی آن تأثیر زیادی در توسعه اقتصادی دو کشور به‌ویژه پاکستان به جای می‌گذارد.

روحانی از آمادگی تهران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و احداث نیروگاه‌های ویژه تولید برق نزدیک مرز با پاکستان برای صدور بیشتر برق به این کشور خبر داد.

روحانی به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با این پدیده تهدید کننده جهانی پرداخت و گفت: اقدامات تروریست‌ها و ایجاد ناامنی در منطقه تنها به‌نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای صادرکننده سلاح و در نهایت آسیب دیدن زیرساخت‌ها و ویرانی برخی کشورهای اسلامی منطقه است.

وی همکاری ایران و پاکستان در سازمانهای اسلامی و بین المللی در جهت وحدت هرچه بیشتر جهان اسلام و کاستن از اختلافات را مورد تأکید قرار داد.

نخست‌وزیر پاکستان نیز در این دیدار ابراز کرد: اقتصادهای ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و اسلام‌آباد مصمم است همکاری‌های خود را با تهران در همه عرصه‌ها ارتقا بخشد.

نواز شریف اظهار داشت: گسترش روابط تجاری و رسیدن به هدف 5 میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی دو کشور خواست دولت پاکستان است و برنامه استراتژیک 5ساله تجاری، ‌چارچوب مناسبی برای تحقق این هدف و خواست است.

وی تکمیل خط لوله گاز ایران به پاکستان و تقویت همکاری میان بنادر گوادر و چابهار را مورد تأکید قرار داد.

نخست‌وزیر پاکستان به آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری پرداخت و گفت: دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ریشه‌کنی آن، مصمم و در کنار تهران است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
نشست تجاری ایران و پاکستان