سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت گروه «گرگ‌های خاکستری» از اردوغان


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، خلبان جنگنده روسی که خود را از جنگنده ساقط شده بوسیله نیروی هوایی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه به بیرون پرت کرده بود. کاربران فعال اینترنت و وبلاگ نویسان بلافاصله به این نکته توجه نشان دادند.

سرکرده گروه موسوم به ترکمن‌های میانه رو مستقر در شمال سوریه دیده در ویدئو یی که در  اینترنت منتشر شده است اعلام کرد که در تیرباران خلبان سوخو- 24 روسی شرکت کرده است.

بنا به داده‌هایی که در دست است، وی ترک و اسم او آلپ ارسلان چیلیک و فرزند شهردار سابق یکی از شهر ها — رمضان چیلیک است. آر تی تلاش کرد با رمضان چیلیک تماس بر قرار کند تا در باره دست داشتن احتمالی پسر وی در مرگ خلبان روسی صحبت کند. روزنامه نگاران آر تی موفق شدند با نماینده حزب سیاسی او متعلق به جناح راست ملی‌گرا صحبت کنند.

وی به آر تی گفت: «شما دو اسم را ذکر کردید. در باره رمضان چیلیک باید گفت که او شهردار بود و حزب ما او را برگزیده و این یگانه رابطه او با ما ست. این تنها چیزی است که من می‌توانم الان بگویم».

چیلیک پسر در عکس‌های متعدد منتشر شده در شبکه در بین افراد مسلح قرار دارد. آن‌ها احتمالاً هم رزمان او هستند. آن‌ها با یک علامت ویژه سلام می کنند. این علامت از آن «گرگ های خاکستری».

آن‌ها در 1978 در شهر مرعش 150 نفر از فعالین سیاسی چپ را به خاک و خون کشیدند و در 1981 با سوءقصد به جان ژان پل دوم پاپ رم در واتیکان جهان را شوکه کردند. همچنین این گروه مظنون به تدارک انفجار ها در آنکارا در 10 اکتبر 2015 است.

«گرگ های خاکستری» دارای رابطه با قشر عالی حکومت ترکیه هستند. این گروه جناح شبه نظامی حزب ملی گرایی است که پدر آلپ ارسلان چیلیک عضو آن می باشد. ظاهراً ملی گرایان با حزب اردوغانی عدالت و توسعه مرتبط هستند و اغلب به کمک آن می شتابند.

حزب ملی گرای «حرکت» اطلاع داده است که اگر مسئله امنیت ملی در کار باشد آماده است به اردوغان کمک برساند. دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت در زمینه تیره شدن روابط با روسیه گفت: «حزب حرکت ملی در این موارد از حکومت به ریاست حزب عدالت و توسعه پشتیبانی می‌کند.»

آر تی از آیخان بیلگن سخنگوی حزب پارلمانی چپگرای دمکراسی ملل در باره «گرگ های خاکستری» سؤال کرد. بیلگن چنین تعریف کرد: «می دانیم که آن‌ها از خواندن «نبرد من» ادولف هیتلر و آثار فیلسوفان ملی گرای ترکیه الهام عقیدتی می‌گیرند. بهترین نمونه در این مورد کو کلوکس کلان آمریکا در دوره اعتلای فعالیت‌های ملی‌گرا از طرف آن‌ها است.

«گرگ ها» در حوادث سیاسی مداخله کرده و در خیابان‌ها از شیوه هایی استفاده می کنند که با سیاست هیچ وجه مشترکی ندارند. این نیروی خشن حزب ملی‌گرا است که در بعضی موارد حتی با سرویس های ویژه ترکیه همکاری می کند».

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گرگ خاکستری در قم