علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ربات خرچنگی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد طراحی و ساخته شد


به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، آرش احمدی نیا دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک و سرپرست تیم رباتیک این واحد گفت: این ربات همزمان با برگزاری یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از 18 تا 20 فروردین ماه سال جاری، رونمایی شد.
وی افزود: در این ربات چهار جفت پا در طرفین و یک دم انتهایی وجود دارد که نیروی پیشران ربات را تامین می کند، همچنین با حرکت ترکیبی پاها بر اساس الگوریتم حرکتی جاندار آبزی، این ربات توانایی تغییر جهت با مانوری بالا را دارا است.
احمدی نیا ادامه داد: بخش کنترلی ربات لابستر دارای سه مفصل حرکتی است که با استفاده از ضرایب حرکتی موجی بدن ماهی قزل آلا تعبیه شده است که این امر بر سرعت نسبی ربات می افزاید. همچنین تغییر عمق و حرکت در بستر دریاها از جمله ویژگی های بارز این ربات است که موجب افزایش کارایی آن شده است.
وی گفت: با توجه به طراحی و کارایی تعریف شده برای ربات لابستر، این رباط در صنایع پتروشیمی به منظور بازدید از لوله های سوخت رسانی، جانورشناسی، فعالیت های تحقیقاتی به منظور تصویربرداری و آنالیز محیط در زیر آب کاربرد فراوانی دارد.
احمدی نیا با بیان اینکه طراحی و ساخت ربات لابستر از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این ربات تا 6 ماه آینده وارد مرحله ساخت نمونه صنعتی خواهد شد.
علمی (1)** 9340**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مستند نحوه واگذاری و تصرف زمین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قسمت 1 از 3