سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاکستان از هند برای حضور در کنفرانس «پروسه استانبول» دعوت کرد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اسلام‌آباد به نقل از جیو، پاکستان برای حضور هند در کنفرانس معروف به پروسه استانبول، قلب آسیا از این کشور دعوت به عمل آورد.

هنوز دهلی نو به دعوت رسمی اسلام آباد پاسخ نداده است.

در صورتی که «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند در کنفرانس قلب آسیا به میزبانی پاکستان شرکت کند، این حضور می تواند تا حد زیادی باعث کاسته شدن از تنش های فعلی میان هند و پاکستان باشد.

کمتر از یک ماه گذشته که محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به آمریکا سفر کرد، مقامات آمریکایی از او و همچنین از هند خواستند تا تلاش کنند اختلاف ها و تنش های خود را از طریق مذاکره حل و فصل کنند

کنفرانس معروف به پروسه استانبول، قلب آسیا که سال گذشته نیز به میزبانی پاکستان برگزار شد، بیش از هر موضوع دیگر به مسائل و اوضاع افغانستان می پردازد.

در سال جاری نیز پاکستان علاوه بر هند، از 25 کشور دیگر منطقه ای از جمله ایران، روسیه، چین، ترکیه و عربستان هم برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است.

همچنین دعوت از هند برای مشارکت در کنفرانس قلب آسیا، نشان دهنده اهمیت و نقش این کشور درخصوص اوضاع افغانستان است.

این کنفرانس کمتر از یک ماه آینده و در حالی برگزار می شود که تنش های سیاسی و اختلاف میان پاکستان و افغانستان هم به شدت افزایش یافته است. همچنین اختلاف درون گروهی طالبان و درگیری بین آنها در ولایت زابل بیش از 80 کشته بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
هند و پاکستان