سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله دری نجف آبادی: ولایت فقیه حلقه اتصال اسلام و مردم است


آیت‌الله دری نجف آبادی: ولایت فقیه حلقه اتصال اسلام و مردم استایسنا/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حلقه اتصال اسلام و مردم و مردم و اسلام را ولایت فقیه دانست.

آیت‌الله «ﻗﺮﺑﺎﻧﻌﻠﻲ ﺩﺭﻱ ﻧﺠﻒ ﺁﺑﺎﺩﻱ» ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺟﻤﻌﻪ اﺭاﻙ ﺑﺎ ﺗأﻛﻴﺪ ﺑﺮ اﻳﻨ‌ﻜﻪ ﻣﺒﻨﺎﻱ ﺣﺮﻛﺖ انقلاب اﺳﻼﻣﻲ اﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪا و ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﻗﺮآﻥ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ، اﻇﻬﺎﺭ ﻛﺮﺩ: ﺷﻬﺪا ﺑﺮاﻱ تحقق اﻳﻦ اﻫﺪاﻑ ﺟﺎﻧﻔﺸﺎﻧﻲ ﻛﺮﺩﻧد.

ﻭﻱ ﺑﺎ اﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻡ ﻋﺎﺷﻮﺭا ﻛﻪ ﺳﺮاﺳﺮ ﺑﺼﻴﺮﺕ ﺑﻮﺩ، خاطرنشان ﻛﺮﺩ: اﮔﺮ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﺷﻜﺴﺖ ﺭا سهم اﻣﺎﻡ حسین(ع) ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺩﻳﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ع) ﺑﺎ ﺷﻬﺎﻣﺖ و ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺧﻮﺩ ﺧﻄ ﺑﻂﻼﻧﻲ ﺑﺮ ﭼﻬﺮﻩ ﻳﺰﻳﺪﻳﺎﻥ ﻛﺸﻴﺪ.

اﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ اﺭاﻙ اﻓﺰﻭﺩ: ﻭﺟﻮﺩ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ع) ﭘﺮﭼﻤﻲ ﺭا ﺑﺮاﻓﺮاﺷﺘﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺮاﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺁﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ و ﻋﺰﺕ ﻭاﻗﻌﻲ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ و ﺁﺧﺮﺕ را ﺭﻗﻢ ﺧﻮاﻫﺪ ﺯد.

ﻭﻱ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ اﻳﻨ‌ﻜﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺣﻖ ﺭا ﺑﻪ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ع) می‌دهیم، ﮔﻔﺖ: ﻣﻠﺖ ﻣﺎ با درس گرفتن از مکتب عاشورا و ﺑﺎ ﻟﺒﻴﻚ گفتن ﺑﻪ اﻣﺎﻡ ﺭاﺣﻞ و ﺳﺮ ﺩاﺩﻥ ﺷﻌﺎﺭ اﺳﺘﻘﻼﻝ، ﺁﺯاﺩﻱ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﻛﻪ ﻫﺪﻑ ﺁﻥ ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ اﺳﻼﻡ ﻭاﻗﻌﻲ ﺑﻮﺩ، ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ اﻧﻘﻼﺏ اﺳﻼﻣﻲ ﺭا ﺭﻗﻢ ﺯﺩﻧﺪ.

دری نجف آبادی با اشاره به این‌که مردم ایران در زمان انقلاب با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی دست رد به سینه بیگانگان زدند و در پی کوتاه کردن دست جنایتکاران غرب و شرق از گلوی کشور و مردم بودند، اظهار کرد: مردم به‌دنبال استقلال و آزادی واقعی بودند که ظرف آن جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب همواره مردم با اسلام و اسلام با مردم بوده است و حلقه واسط و وصل این ارتباط ولایت فقیه است که در ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) و امروز رهبر معظم انقلاب این حلقه واسط هستند.

امام جمعه اراک با تأکید بر این‌که تا زمانی که همه اقشار ملت استقلال و آزادی را با تکیه بر جمهوری اسلامی حفظ کنند و در همه صحنه‌های انقلاب حضوری فعال، ماندگار و موثر داشته باشند، پیروزی از آن جمهوری اسلامی ایران است، افزود: هرگام یک قدم به سوی خدا برویم، خداوند صدها قدم به سوی بندگان خواهد آمد. ملت ما برای خداوند قیام کردند قیامی به دور از جنگ، خشونت و ترور بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی کاملاً مسالمت‌آمیز بود و به جنگ و خونریزی دعوت نکرد، بلکه امام راحل همواره به فکر یکپارچگی ملت در مقابل طاغوت، دشمنان و بیگانگان بود.

وی با اشاره به شعارهای زمان انقلاب گفت: حضور مردم در آن روزها به قدری بود که میلیاردها نفر هم در مقابل آن‌ها امکان ایستادگی نداشتند. این انقلاب برای خداوند بود و قیام حتی یک نفر برای خداوند نتیجه بخش خواهد بود. به‌عنوان مثال شیخ زکزاکی در آغاز انقلاب یک بار به خدمت امام آمد و با هدیه گرفتن یک قرآن به تبلیغ دین اسلام در میان قوم خود سفارش شد و با دیدن ساده‌زیستی و عظمت امام دلباخته ایشان شد، اما امروز در عین بی‌گناهی مورد هجمه قرار گرفته است.

دری نجف آبادی با تأکید بر این‌که هر هجرت و تبعیدی در راه خدا بازگشتی پیروزمندانه خواهد داشت و نمونه آن هجرت پیامبر اکرم(ص) بود که پایه‌گذاری اسلام را منجر شد، افزود: تبعید امام خمینی(ره) نیز موجب شد که ایشان به‌عنوان یک فرد شاخص در میان مردم شناخته شود و ملت ایران امام(ره) را به‌عنوان وصی و جانشین بر حق انبیا و اولیا خداوند، فقیه جامع‌الشرایط و مرجع عالیقدر تقلید پذیرفتند و سرانجام پیروزی انقلاب رقم خورد.

وی با اشاره به سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با تأکید بر این‌که امام(ره) از انقلاب مزدی نخواست بلکه تنها برای پیروزی اسلام، حاکمیت اسلام و قطع کردن دست بیگانگان، آزادی قدس شریف و برقراری عدالت پای به میدان نهاد، افزود: رهبر معظم انقلاب با بیانات نورانی اخیر خود اصول، مهندسی و معماری خط امام را ترسیم کردند و فرمودند که دیدگاه ایشان کاملاً حزب الهی، اسلامی، قرآنی و ولایی است و با دیدگاه بیگانگان تفاوت دارد و تلاش کردند که دیدگاه اسلام که دیدگاه جهادی و محمدی دارد را ترویج دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اسلام را عامل پیروزی همیشگی کشور دانست و گفت: تا زمانی که ملت در این صحنه بزرگ و اردوگاه بزرگ خمینی کبیر مردانه ایستاده است و به مقابله با استکبار می‌پردازند اسلام و انقلاب پیروز است و امید است که در آستانه سال جدید نیز مردم حماسه‌ای تاریخی را در حوزه انتخابات خلق کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن که حضور مردم در آن قلب امام زمان(عج)، رهبری، شهدا و خانواده شهدا را مسرور و دشمنان را مأیوس می‌کند، تصریح کرد: حضور مردم نشان می‌دهد که ما زنده‌ایم، اسلام و رهبری زنده است و مردم ما حسینی و زنان ما زینبی هستند و لازم است که امروز وفاداری خود به سالار شهیدان، اولیا و انبیای خداوند، قرآن و شهدا ثابت کنیم.

دری نجف آبادی در خطبه دوم نماز جمعه امروز اراک با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که امیرالمومنین(ع) امام نیکوکاران است، افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که دو راه بیشتر وجود ندارد، راه امام علی(ع) و دیگری راه قاسطین و این وظیفه ماست که مسیر را درست تشخیص دهیم و عمل کنیم.

وی با تأکید بر این‌که امروز راه امام و رهبری راه امیرالمومنین(ره) است و هرکس تفرقه‌افکنی و ظلم کند در پیشگاه خداوند ذلیل خواهد بود، گفت: تاریخ همواره خوب را از بد جدا کرده است.

امام جمعه اراک با اشاره به ایام دهه مبارک فجر با تأکید بر این‌که لازم است که در این ایام تاریخ 50 ساله و 37 ساله اخیر را بررسی کنیم و برای سال‌های آینده تدبیری در پیش بگیریم، گفت: باید همه فداکاری‌ها، زحمات نقاط قوت و ضعف را رصد کرده و برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. این انقلاب باید حفظ شود و به صاحب اصلی خود تحویل داده شود.

وی با اشاره به آمادگی همگانی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه که نشان از بیداری رهبری با توجه به شرایط و حوادث منطقه، توطئه‌ها و برجام دارد، گفت: این آمادگی حاکی از آن است که مانند همیشه پاسدار خون شهدا و مقاوم نسبت به بیگانگان هستیم و برای دفاع از عزت، مصالح و اقتدار ملی تا پای جان ایستاده‌ایم.

دری نجف آبادی با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه گفت: انتخابات مجلس خبرگان کلیدی‌ترین انتخابات کشور است، چون خبرگان کلید اصلی نظام را انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این‌که مجلس وظیفه رسیدگی به برنامه بودجه و تدوین قوانین را برعهده دارد، افزود: شاید به صورت 100 درصدی از عملکرد مجلسیان رضایت نداشته باشیم، اما کار خطیر و مهمی به دوش دارند و باید فردی وارد مجلس شود که برای درد مردم به‌دنبال درمان باشد.

امام جمعه اراک با تأکید بر این‌که باید فردی دردمند، وظیفه‌شناس، پاسخگو، خدوم و امانتدار نسبت به خون شهدا، انقلاب و ارزش‌های متعالی مورد نظر رهبری وارد مجلس شود، افزود: انتخابات صرفاً بحث سیاسی نیست بلکه یک تکلیف شرعی است که باید دلسوزترین و با تجربه‌ترین افراد وارد آن شوند و با درد و درمان بیگانه نباشد، داوطلب نمایندگی مجلس باید ثابت کند که عملگراست، چون بالاتر از شعار شعور و بالاتر از شعور عملگرایی مهم است.

وی افزود: افراد باید در سخنرانی‌های خود اصول انقلاب و مقدسات را حفظ کرده و آب به آسیاب دشمن نریزند، هم‌چنین آدرس اشتباه ندهند و در چارچوب قانون و خط ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری عمل کنند و باید مراقب رفتار، گفتار و کردار خود باشند.

دری نجف آبادی در ادامه به آزادی دو روستا در نزدیک حلب در سوریه و عصبانیت امریکاهایی از این واقعه، کشتار مسلمانان هم‌چنین رحلت سرلشکر سلیمی فرمانده اسبق ارتش جمهوری اسلامی و شهادت سردار قاجاریان فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور به عنوان مدافع حرم اشاره کرد و یاد شهدا را گرامی داشت.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
قمه زنی از نظر آیت الله دری نجف آبادی(از سایت خودشان)