سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لاریجانی: آموزش و پرورش یک دستگاه استراتژیک برای کشور است


لاریجانی: آموزش و پرورش یک دستگاه استراتژیک برای کشور استایسنا/ رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نباید تردید کرد که آموزش و پرورش یک دستگاه استراتژیک برای کشور است و در این وزارتخانه باید انسان های کارآمدی برای آینده کشور تربیت شود.

علی لاریجانی که در مراسمی با حضور جمعی از معلمان آموزش و پرورش کل کشور در محل مجلس مشروطه سخن می‌گفت، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که باید نگاه درازمدت و استراتژیک به مسائل کشور داشته باشد یا اگر مشکلاتی هم در این راه است نباید بدنه این وزارتخانه تردید کنند که این نهاد از اهمیت کمی برخوردار است.
وی افزود: زمانی که صحبت از نبود اعتبار در وزارت آموزش و پرورش می شود باید توجه کنیم که این مشکل مشکلی مختص به این وزارتخانه نیست و یک مساله زیربنایی در این حوزه وجود دارد و در بودجه سال جاری نیز حدود 31 هزار میلیارد تومان از 220 هزار میلیارد بودجه کشور در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و این رشد اعتباری با وجود همه کمبودها نشان از نگاه ویژه به این نهاد دارد، اما وقتی پول و بودجه ای نباشد اختصاص آن نیز امکان پذیر نیست.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از یک اقتصاد زاینده برخوردار نیستیم، گفت: در کشور ما اقتصاد به شکل زاینده و بارور وجود ندارد و اگر به این موضوع توجه نکنیم بسیاری از مشکلات ما باقی خواهد ماند. در کشوری که در حال حاضر حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه کاره دارد هزینه های جاری نظام بزرگ دیوانی ما پولی برای توجه به این طرح ها و آبادانی نمی‌گذارد اما در حل این مشکلات آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.
لاریجانی تاکید کرد: باید در نظام آموزشی افرادی کارآفرین تربیت کنیم و مدرک گرایی را فراموش کنیم و بدانیم لازم است در حوزه اقتصادی مفاهیمی از کودکی در ذهن افراد جامعه شکل گیرد و در این شرایط است که ما می توانیم به آینده امیدوار باشیم.
وی با اشاره به هزینه بالای اداره کشور، گفت: متاسفانه ساختار قانون اساسی ما بر تمرکزگرایی بنا شده در حالیکه باید ساختاری را تنظیم کنیم که مناطق و بخش های زیرمجموعه و خرد در کشور خود امکان مدیریت منابع و حل مشکلات شان را داشته باشند و تا جایی که می شود کار در کشور نه به دست بخش مرکزی بلکه به دست مردم سپرده شود و از تمرکزگرایی پرهیز شود.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید توجه کنیم که ما اقتصاد زاینده ای نداریم و تا زمانیکه به این موضوع نرسیم نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. ضمن اینکه برخی از رفتارها و فرهنگ ها نیز در کشور باید تغییر کند من جمله پرهیز از افشاگری و کم تحملی در مقابل مخالف که در این حوزه نیز باید آموزش و پرورش با برنامه ریزی بر روی حوزه های رفتاری نقش خود را ایفا کنند و همه باید دست به دست هم دهیم تا یک اقتصاد شکوفا در جامعه ای با خلق و رفتار درست شکل دهیم.
وی با تاکید بر اینکه طرح تحول عدالت در گروی رقابت است، گفت: ما در دولت های مختلف و در برهه های تاریخی متفاوت تعاریفی از عدالت مطرح کرده‌ایم و هر کسی عدالت را به نحوی تعریف کرده است اما باید توجه کنیم همه این عدالت ها که افراد مختلف از آن سخن می گویند سه مولفه اصلی دارد یکی اینکه قانون برای همه یکسان باشد و همه در برابر یک قانون پاسخگو باشند. بُعد بعدی این است که رقابت در جامعه جاری باشد و مساله بعدی این است که سمت گیری ها به سمت محرومان باشد و قطعا باید در آموزش و پرورش نیز این شئون جاری و ساری باشد و امیدواریم با توجه به این مفاهیم شرایط در کشور به نحوی پیش رود که مشکلات کاسته شود و این امیدواری وجود دارد که در سال جاری و سالهای آینده با توجه به شرایطی که ایجاد شده شاهد توفیق و موفقیت و آسایش بیشتری باشیم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
گفتگوبا مهدی لاریجانی,Mehdi Larijani،قهرمان پرورش اندام