سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



این گل‌ها، چه عجیب جلوه‌گری می‌کنند...


میان این همه سر و صدا، در بین این همه شلوغی، چه دلنواز چشم‌نوازی می‌کنند؛ گویی که زیبایی غیرقابل وصفی را در لابه‌لای خیابان‌ها و پیاده‌روها چیده باشند؛ این‌ها نه نقاشی هستند و نه گل‌های مصنوعی؛ آری این گل‌ها لاله‌های خوش‌رنگی هستند که بی‌هیچ تردیدی هر چشمی را به سمت خود کشانده و دست هر عکاسی را مجبور به عکس گرفتن می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز این‌بار به ابتکار جالبی دست زده است؛ در پیاده‌رو ها و اطراف خیابان‌ها با کاشت گل‌هایی رنگین که در زیبایی بی‌نظیر و در چیدمان مثال تابلوهای زیبا جلوه‌گری می کنند، چهره‌ی زیبای شهرمان را زیباتر کرده‌اند.

گل‌های لاله با رنگ‌های جالب و دلنشین، به خیابان‌های شهر تبریز جلوه‌ای خاص را هدیه داده‌اند، گویی که دستان یک هنرمند این زیبایی‌ها را خلق کرده باشد... اما نه، این‌ها گل‌هایی طبیعی هستند، که زیبایی عجیبی را در خود جای داده‌اند.

اطراف را می‌نگرم، این تنها من نیستم که این گونه محو در زیبایی این جلوه‌ها شده‌ام، چرا که هر رهگذاری که از کنار این منظره‌ها می‌گذرد با ذوق و شوق تمام لحظه‌ای را ایستاده و جذب آن می‌شود؛ این گل‌ها به‌قدری زیبا هستند که حتی توان چیدن این گل‌ها را نیز از آدمی می‌گیرند.

بین خستگی‌های روزمره، و آلودگی‌های صوتی و .. که گریبان این کلان‌شهر را گرفته و روح آدمی را پژمرده کرده و خاطر هر شهروندی را آزرده است؛ این لاله‌های ایستاده و خوش‌رنگ، عجیب به دل نشسته و آرامش را بر قلب‌ها هدیه می‌کنند.

پیش‌تر این نوع منظره با ۵۰۰ هزار بوته گل لاله تنها در محوطه‌ی اطراف حوض ائل‌گلی جلوه‌گری می‌کرد و زیبایی این مکان را دوچندان کرده بود، از بهار امسال نیز دو میلیون بوته از این نوع گل‌ها با بیش از 22نوع، در جای‌جای شهر تبریز بساط زیبای خود را پهن کرده‌اند.

دیدن این منظره در بین این‌ همه شلوغی آن هم در بین خیابان‌ها، منظره‌ای بس عجیب را رقم زده است؛ این گل ها، بدون شک بر لب هر انسانی لبخند هدیه داده و روح آدمی را زنده می‌کنند؛ این لاله‌ها در مقابل سرما نیز قابلیت خوبی از خود نشان داده و زود پژمرده نمی‌شوند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در این خصوص می‌گوید: تعداد دو میلیون پیاز لاله که هزار و 500 عدد آن را خریداری کرده ایم و 500 عدد از این پیازها را نیز که از سال قبل تکثیر و نگه‌داری کرده بودیم، در سطح شهر کاشته شده‌اند.

محمدحسین حسن‌زاده، اظهار می‌کند: لاله‌های کاشته شده در سطح شهر تبریز در 35 واریته، بومی ایران هستند .

وی ادامه می‌دهد: این گل‌های لاله که در رنگ‌های متنوع و زیبا کاشته شده‌اند، یک تا دو ماه می‌توانند مقاومت کنند و بعد از پژمرده شدن نیز پیازهای این لاله‌ها ماندگاری دارند و می‌توان از آن‌ها در سال بعد نیز استفاده کرد.

وی بیان می‌کند: این لاله‌ها تا نیمه‌ی دوم خرداد میهمان تبریز خواهند بود و پس از آن نیز باید مدتی منتظر بمانیم تا پیاز این لاله‌ها پر شده و بعد از برداشت پیازه‌ها، گل‌های دیگری جایگزین این لاله‌ها تا عید فطر خواهند شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص هزینه‌ی گل‌کاری سطح شهر تبریز می‌گوید: این اقدامات یک و نیم میلیارد تومان هزینه برداشته است که در مقابل هزینه سال قبل، بسیار کمتر شده است.

وی اظهار می‌کند: امسال به اندازه‌ی "یک سوم" گل‌کاری‌های سال قبل، گل کاشته‌ایم؛ قیمت هر بوته گل شب‌بو، قریب به سه هزار تومان می‌باشد ولی هر پیاز گل لاله به مبلغ 860 تومان خریداری می‌شود؛ از این رو با کمتر شدن کاشت شب‌بوها، امسال از لحاظ هزینه نیز در گل‌کاری صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه گل‌های لاله بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است، می‌گوید: در سال بعد تلاش خواهیم کرد که تکثیر و تنوع این لاله ها را بیبشتر کرده و با طراحی‌های جالب‌تر رضایت شهروندان را جلب کنیم.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: سیاست‌های کلی سازمان شهرداری تبریز صرفه‌جویی در زمان، هزینه و همچنین افزایش کیفیت گل‌های کاشته شده در سطح تبریز می‌باشد که در این راستا تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است؛ فضای زیبایی که این گل‌ها در سطح شهر ایجاد کرده‌اند، نقل هر محفلی شده است و تمامی افراد نیز از این مناظر استقبال کرده‌ و زبان به تمجید می گشایند؛ پس چه زیبا و رضایت‌مند خواهد بود اگر این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جلوه گری گل شک