سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ چگونه گوشی سرقت شده را پیدا کنیم؟


آی تی آموزی/ چگونه گوشی سرقت شده را پیدا کنیم؟جی اس ام/ در هر جامعه‌ای خطر به‌سرقت رفتن گوشی‌های هوشمند بالاست. اما در صورت وقوع این اتفاق چه کارهایی برای پیدا کردن گوشی خود می‌توانیم انجام دهیم؟ در این مطلب می‌توانید مجموعه اقدامات لازم بعد از سرقت گوشی‌تان را مرور کنید.

مشغول صحبت با تلفن همراهتان هستید و حواستان به دور و برتان نیست صدای موتوری از پشت سر میاید اما شما بی‌توجه به آن صحبتتان را ادامه می‌دهید موتور از کنارتان رد می‌شود و ناگهان متوجه می‌شود دیگر صدای مخاطبتان از آن‌سوی گوشی را نمی‌شنوید غافل ازاینکه دیگر گوشی در دستان شما نیست. در این لحظه خشکتان زده و مبهوت به دور شدن موتور و راکبان آن نگاه می‌کنید. بله گوشی شما به سرقت رفته و در آن لحظه کاری از عهده شما بر نیامده است؛ اما چه باید کرد؟ آیا می‌توان بعد از گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی امیدی به پیدا شدن آن داشت؟

بهتر است قبل از هر اقدامی به سایت اپراتور موبایلتان مراجعه کنید و سریال گوشی را برای آن‌ها طبق دستورالعمل ارسال کنید.

همراه اول

اگر سیم کارتتان همراه اول است به یکی از دو روش زیر صورت زیر سریال گوشی را برای اپراتور ارسال کنید:

از طریق شماره گیری کد #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰*
ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰ (سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول)
سرویس ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می‌پردازد و در پایان در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رساند تا مشترک سایر مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری نماید. در صورت عدم موفقیت در ردیابی، مشترک می‌تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام و سرویس را مجددا فعال نماید.

ایرانسل

اگر سیم کارتتان مربوط به اپراتور ایرانسل است می‌توانید از طریق ارتباط با مرکز تماس ایرانسل نسبت به مسدود نمودن آن اقدام کنید. (ارتباط با مرکز تماس ایرانسل از طریق شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط امکان پذیر است)

ظرف مدت ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست، نتیجه ردیابی به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته‌اید ارسال خواهد شد. در صورت منفی بودن پاسخ می‌توانید پس از گذشت ۵ روز مجددا نسبت به درخواست ردیابی اقدام کنید. در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت می‌کنید. با در دست داشتن کد پیگیری و تاریخ ردیابی به مراجع قضایی مراجعه کرده و نامه قضایی دریافت کنید. اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل داده و با مراجعه مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه ارسالی از ایرانسل باشید.

در حال حاضر تنها همراه اول و ایرانسل در سایت‌های خود این امکان را فعال کرده‌اند. راه دیگر مراجعه مستقیم به مراجع قضایی و طرح شکایت است، البته برای این کار هم باید شماره سریال گوشی مفقودی را همراه داشته باشید.

و اما چند توصیه :

اول از همه اینکه در هنگام خرید گوشی از فروشندگان معتبر خریداری کنید و حتما سریال گوشی را با جعبه مطابقت دهید تا خدای ناکرده در هنگام سرقت به مشکل برنخورید.
بهتر است در خیابان از هندزفری برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید و گوشی را کنار گوشتان قرار ندهید.
توصیه میکنیم بعد از خرید گوشی اکانت گوگل و یا اپل ای دی تان را روی آن فعال کنید تا در صورت مفقود شدن یا گم شدن بتوانید از طریق سایت های مرتبط آنرا قفل کنید و یا اطلاعاتتان را پاک کنید.

مطالب جذاب، داغ و آموزشی فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی «آی تی»

منبع: جی اس ام


ویدیو مرتبط :
نظر رئیس پلیس آگاهی کشور درباره پیدا کردن گوشی سرقت شده