سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: حکم دادگاه آمریکایی علیه ایران به بهانه ۱۱ سپتامبر برخلاف قوانین بین الملل است


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: حکم دادگاه آمریکایی علیه ایران به بهانه ۱۱ سپتامبر برخلاف قوانین بین الملل استخانه ملت/ سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حکم صادره علیه ایران به بهانه ۱۱ سپتامبر در دادگاه آمریکا برخلاف قوانین بین الملل است.

محمدعلی اسفنانی با اشاره به حکم صادره دادگاه آمریکایی علیه ایران برای پرداخت غرامت 10.5 میلیارد دلاری برای حادثه 11 سپتامبر گفت: دادگاه آمریکا به هیچ عنوان با قوانین حقوقی نه به صورت شکلی و نه تئوری سازگاری ندارد. بنابراین چنین حکمی قابل قبول نیست.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان، بویین و میاندشت در مجلس نهم شورای اسلامی توضیح داد: از آنجایی که احکام باید منطبق بر قوانین باشد و هر دو طرف دعوی فرصت دفاع داشته باشند باید گفت دادگاه آمریکا رفتاری خلاف شکلی داشت. از آنجایی که این دادگاه در ایالات متحد برگزار شد، بی طرفی دادگاه اثبات شده نیست.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که به لحاظ ماهوری هیچ رابطه ای بین ایران و حادثه 11 سپتامبر وجود ندارد بنابراین ایران مسئولیتی در این حادثه ندارد پس نباید حکمی علیه جمهوری اسلامی صادر می شد. به نظر می رسد این حکم متاثر از فضای سیاسی علیه ایران در آمریکا صادر شده است.

اسفنانی اظهار داشت: از سوی درگیر قوانین حقوق بین الملل اصل را بر برائت می گذارد و باید طرف مقابل اتهام را ثابت کند اما در موضوع دادگاه مرتبط با حادثه 11 سپتامبر رفتاری متفاوت صورت گرفت و ایران باید ثابت می کرد در این حادثه نقش ندارد در حالی که طرفی مدعی باید مسئولیت ایران را در خسارت ناشی از این حادثه را ثابت کند.

این نماینده تاکید کرد: ادله کافی در دنیا ارائه شده مبنی بر اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در حادثه 11 سپتامبر دست داشتند بنابراین محکوم کردن ایران رفتاری نادرست از سوی دادگاه آمریکا است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با وجود اینکه حکم صادره علیه ایران را غیر قانونی می داند، گفت: با این حال با توجه به اینکه ایران اموال بلوکه قابل توجهی در آمریکا دارد، آنها می توانند اموال ایران را به نفع خود و شهروندانشان مصادره کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در شرایطی که از میان 19 نفری که متهم به ترتیب‌دادن حملات مشکوک یازده سپتامبر شدند، 15 نفر ملیت سعودی، 2 نفر ملیت اماراتی، یک نفر ملیت لبنانی و یک نفر ملیت مصری داشتند و حتی یک ایرانی در میان آنها نیست، دادگاهی در ایالت نیویورک آمریکا ایران را به پرداخت 10.5 میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه یازده سپتامبر و شرکت‌های بیمه متقبل هزینه‌های آن حادثه محکوم کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
اظهارات سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره بورسیه ها