سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تحریم روسیه 764 میلیون دلار به صادرات غذایی ترکیه ضرر می زند


به گزارش پایگاه خبری «تایم ترک» فاروق چلیک در ارزیابی تاثیر منفی تحریم های روسیه بر صادرات غذایی ترکیه گفت: روسیه 160 تن مواد غذایی و محصولات کشاورزی صادراتی ترکیه را بازگردانده است.
چیلک افزود: اجرای تحریم های روسیه بر صادرات محصولات غذایی ترکیه، سالانه 764 میلیون دلار برای ترکیه ضرر خواهد داشت.
روسیه که یکی از شریکان تجاری اصلی ترکیه است، اخیرا در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک فروند هواپیمای بمب افکن روس، واردات مواد غذایی از ترکیه را تحریم کرد.
این در حالیست که «عثمان بوداک» نماینده مجلس ترکیه دیروز (پنجشنبه) گفت: اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سوخو 24 روسیه در مجموع موجب زیان اقتصادی حدود 20 میلیارد دلاری برای ترکیه خواهد شد.
وی یادآور شد: درآمد سال های گذشته ترکیه از صادرات کالا به روسیه حدود شش میلیارد دلار، از گردشگری حدود هفت میلیارد دلار و از تجارت چمدانی حدود شش میلیارد دلار بود.
سه شنبه هفته پیش ترکیه با ادعای اینکه یک جنگنده روسی به رغم 10 بار هشدار، حریم هوایی این کشور را ترک نکرد، آن را سرنگون کرد.
مقام های ترکیه تاکید کرده اند: از دو فروند جنگنده ناشناس که وارد حریم هوایی این کشور شده بود، یکی از آن ها با نزدیک شدن هواپیماهای اف - 16 ترکیه دور شد، اما جنگنده دیگر به هشدارها توجه نکرد و هدف قرار گرفت.
یکی از دو خلبان این جنگنده نجات یافت، اما دیگری کشته شد که ترکیه جسد آن را به روسیه تحویل داد.
مسکو به دنبال این اقدام و عذرخواهی نکردن ترکیه، یک سری اقدامات تنبیهی که شامل طیف گسترده از تحریم های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و ورزشی می شود را علیه ترکیه به اجرا گذاشت.
روسیه، دومین شریک تجاری بزرگ ترکیه است و نزدیک به 60 درصد گاز مصرفی این کشور را تأمین می کند.
مسکو در همین حال، معافیت روادید با ترکیه را لغو کرده و از شهروندان خود خواسته است به ترکیه سفر نکنند.
سالانه حدود 3 میلیون و 500 هزار گردشگر روسی به ترکیه سفر می کنند.
خاورم**2010**1486**1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صادرات فرآوردهای غذایی از 550 میلیون دلار گذشت.