سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظر آیت الله موسوی​ جزایری درباره وظایف مجلس خبرگان


نظر آیت الله موسوی​ جزایری درباره وظایف مجلس خبرگان

ایسنا/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وظیفه خبرگان این است که شرایط لازم برای انتخاب رهبر را احراز و به مردم و ملت شریف اعلام کند که این شرایط در شخص معین وجود دارد.

آیت ​الله سیدمحمدعلی موسوی​جزایری پس از حضور در فرمانداری اهواز و ثبت​نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری،، در جمع خبرنگار درباره جایگاه مجلس خبرگان اظهار کرد: وظایف خبرگان رهبری و مجلس شریف در قانون اساسی ذکر شده است؛ قانون اساسی چند اصل در فصل هشتم به این موضوع اختصاص داده که حول محوریت رهبری و وظایف خبرگان است.

وی ادامه داد: در سال 57 که قانون اساسی تدوین شد در بازنگری آن به این بخش پرداختیم که در قانون اساسی جایگاه رهبری و ولایت فقیه کاملا مشخص شود. وظیفه خبرگان این است که وجود این شرایط را احراز کند و به مردم و ملت شریف اعلام کند که این شرایط در شخص معین وجود دارد؛ لذا آن شخص نامزد برای رهبری است و از طریق خبرگان به مردم معرفی می‌شود؛ این اقدام پس از رحلت بنیانگذار نظام مقدس‌مان، حضرت امام خمینی (ره) انجام شد و همان روز طی جلسه​ای در حالی که هنوز پیکر امام(ره) بر زمین بود در این زمینه بحث کردیم و خبرگان هم آزادانه اظهار نظر کردند و به تایید مقام معظم رهبری، آیت​الله خامنه​ای رسیدند و اعلام کردیم ایشان واجد شرایط مندرج در اصل 109 قانون اساسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط تاکنون هم از بابت داشتن اجتهاد مطلق، بینش سیاسی، اجتماعی و همچنین شجاعت، مدیریت و بصیرت ادامه دارد و برقرار است و وظیفه شرعی خبرگان این است که احساس و یقین کنیم که این شرایط وجود دارد و به مردم معرفی کنیم که این کار هم صورت گرفت و مصداق آن هم رهبر معظم انقلاب بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: از نظر بینش سیاسی هم در برجام اخیر که کارش به اینجا رسیده است، آقای صالحی که وی را فردی مومن می​دانم به این موضوع اشاره داشت که در پیچ​های خطرناکی که در برنامه هسته​ای برای ما پیش آمد تنها کسی که سکان کشتی را در دست داشت و تمام مسئولان امور خارجه و متخصصین سیاسی را هدایت کرد و مواضع قاطعش راهگشا بود و دشمن را به تسلیم وا داشت، مقام معظم رهبری است و این یک واقعیت است.

وی اظهار کرد: از وفات حضرت امام(ره) نزدیک به 25 سال گذشته و رهبر معظم انقلاب به نحوه احسن کار خود را انجام داده است. ما خطرات بسیاری را پشت سر گذاشته و از طوفان‌های بسیار عبور کردیم و سکان این کشتی در دست نائب امام زمان (عج)، حضرت امام خامنه​ای بوده است. امروز باز هم می​گوییم که امام خامنه ​ای توانمندترین، آگاه​ترین و عادل​ترین فرد برای اداره رهبری است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
توصیه های آیت الله موسوی جزایری درباره طرح معراج