سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده آشوریان از رویکرد رسانه های خارجی نسبت به وضع اقلیت ها در ایران انتقاد کرد


به گزارش ایرنا از خانه ملت، مراسم آیین رونمایی از کتاب «آیینه حضور دیرپای درخانه ملت» با حضور علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی،نمایندگان اقلیت های مذهبی در ادوار مختلف،عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و برخی دیگراز روسای ادارات مجلس شب گذشته -دوم آذرماه- در کلیسای آشوریان تهران برگزار شد.
علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس در ابتدای این مراسم پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را که خطاب به جامعه آشوری نوشته شده بود، قرائت کرد:

«جامعه محترم آشوریان
تحولات هر جامعه در گرو خواست و اراده آحاد و تمامی مردم آن کشور با هر ویژگی آیینی، رفتاری، اجتماعی و مذهبی می باشد که با در نظر گرفتن اهداف مشترک در جهت رسیدن به آرامش، نشاط و پویایی گام برمی دارند.
تاریخ پرافتخار کشور ایران در طی چند دهه گذشته به ویژه در سال های انقلاب و دفاع مقدس، بیانگر حضور گسترده و مشارکت فعالی اقلیت های مذهبی و دینی در این عرصه ها بوده است که به دنبال خود نتایج مهم و اثربخشی به دنبال داشته است.
مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری در کشور و عصاره فضائل ملت، یکی از مهمترین بخش ها و نماد هم گرایی و وحدت همه آحاد جامعه و عرصه حضور تمام مردم از جمله اقلیت های مذهبی و نمایندگان آنان می باشد.
انتشار کتاب «آیین حضور دیرپای در خانه ملت» که به بررسی عملکرد و فعالیت نمایندگان آشوری در ادوار مختلف مجلس قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخته است،در واقع نتیجه تلاش شایسته ای است که در آن اقدامات منتخبین آشوری مورد تبیین و بازخواهی قرار گرفته است که اینجانب به سهم خویش از این کار تقدیر و تشکر می کنم.
همچنین جا دارد از تمامی دست اندرکارانی که به گردآوری و انتشار این مجموعه همت کرده اند، تجلیل نمایم.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی.»

**جامعه آشوری با داشتن 20 هزار نفر جمعیت در مجلس ایران نماینده دارند
بنابر این گزارش، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه این مراسم گفت:من خودم را موظف به حضور در این جلسه دانستم چرا که نماینده آشوری ها در مجلس قابل احترام هستند. ایشان در زمان تمام اعیاد و شهادت ها برای ما پیام می دهند ورابطه صمیمی با دیگر اقلیت ها دارند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جامعه آشوری در ایران با داشتن 20 هزارجمعیت دارای نماینده در مجلس هستند، گفت: ما چند هزار ایرانی در آمریکا داریم و باید پرسید چند نماینده کنگره آمریکا از میان ایرانی های مقیم آنجا هستند.
وی افزود: آمریکایی که دارای 16 هزار بمب اتمی است دم از دموکراسی می زند. آیا آن دموکراسی که ایران برای اقوام خود قائل است را قائل هستند؟
آیا آمریکا بمب گذاری بیروت را محکوم کرد؟
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: آیا آمریکا بمب گذاری بیروت را محکوم کرد. بمب گذاری پاریس را کسانی انجام دادند که دست پروده خودش است. همانطور که مواد مخدر جهان را نجیب زادگان انگلیسی و آمریکایی هدایت می کنند تروریست ها را هم خودشان هدایت می کنند.
وی با تقدیر و تشکر از جامعه آشوری کشورمان، گفت: ایران از شما آشوری ها تشکر می کند شما که 44 شهید در مقابله با دشمن تقدیم کردید. ما یکسان و واحد هستیم. دموکراسی که در ایران هست در غرب وجود ندارد. اقلیت ها در مجلس ایران دارای نماینده هستند آیا در اروپا مسلمانان یا شیعیان نماینده جدا دارند؟ خیر.

**به مشترکاتمان افتخار می کنیم و به تفاوت ها احترام می گذاریم
در ادامه این مراسم اسفندیار اختیاری با اشاره به اینکه ما به مشترکاتمان افتخار می کنیم و به تفاوت ها احترام می گذاریم، گفت: بلوچ، لر، کرد و ترک افتخارش ایرانی بودن است.
نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اقلیت ها در زمان انقلاب و جنگ شهید دادند،افزود: ما به زبان خودمان در مدارس ایران تحصیل می کنیم و این افتخار است. من زمانی که آهنگ کردی یا لری می شنوم لذت می برم چون همه ما ایرانی هستیم.

** جامعه آشوری ایران در آرامش زندگی می کنند
بنابر این گزارش، کارن خانلری نیز گفت: جامعه آشوری ایران در آرامش زندگی می کنند ولی همنوعان ما درکشورهای همسایه با مرگ دسته و پنجه نرم می کنند.
نماینده حوزه انتخابیه ارامنه تهران، افزود: ما دارای ریشه های مشترک واز نوع دینی هستیم و افتخار می کنیم.

** افتخار می کنم که 22 ماه و2 روز است سفارت آمریکا به من ویزا نمی دهد
یوناتن بت کلیا با اشاره به فعالیت های فرهنگی آشوری ها درایران گفت: تا کنون موفق شدیم هفته نامه و بولتن های خبری آشوری که مجموعه مصاحبه ها، مکاتبات و... بوده است را در دو جلد گردآوری کنیم.
نماینده آشوریان در مجلس، با انتقاد ازرسانه های خارجی گفت: رسانه های خارجی سعی می کنند مصاحبه های گوناگون با ما بگیرند و ما را به سوی منظور خودشان بکشند ولی موفق نشدند من افتخار می کنم که 22 ماه و2 روز است سفارت آمریکا به من ویزا نمی دهد و می گویند در حال بررسی است. چون ما سیاه نمایی های آنها را محکوم می کنیم و برای ما ایران مهم است؛ زیرا من در خاک ایران متولد شدم و در ایران به خاک سپرده می شوم.

**ایران، تابلوی زیبایی از ادیان ابراهیمی و ملت های دیگر است
وی با اشاره به جنایت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ، تصریح کرد: در دیدار اخیری که با رئیس پارلمان اروپایی در تهران داشتم گفتم آیا قدمی برای ما برداشتید؟ تروریست های داعش تعدادی از اقلیت آشوری را به اسارت گرفتند و برای آزادی آن ها درخواست پول کردند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: بیایید از ایران یاد بگیرید که همچون یک تابلوی زیبا از ادیان ابراهیمی و ملت های دیگر هستیم.
همچنین در پایان این مراسم از کتاب آیینه حضور دیرپای در خانه ملت که توسط خانم نانسی آلدو تالیف و توسط انتشارات مجلس شورای اسلامی در 2 هزار نسخه چاپ شده بود رونمایی شد.
سیام**3070**1449

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تغییر رویکرد جهانیان نسبت به ایران