قطعات به کار رفته در خودروهای داخلی بادوام نبوده و عمر مفیدی ندارند


فارس/ مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قطعات به کار رفته در خودروهای داخلی بادوام نبوده و عمر مفیدی ندارند.
فریدون بلغاری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: کنترل و نظارت بر کیفیت و استاندارد کالاها رسالت ذاتی اداره استاندارد است و در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران به دقت تمام مسائل را رصد و ارزیابی می‌کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز این باور در بین آحاد جامعه نهادینه شده که کالاهای خارجی کیفیتی بالاتر از تولیدات داخلی دارند، در حالی که این گونه نیست و این باور باید تغییر کند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه توجه به کالاهای خارجی و واردات آن به اقتصاد داخل ضربه زده و موجب تعطیلی واحدهای داخلی می‌شود، گفت: استقلال و خودکفایی کشور در گروی تولید محصولات داخلی با کیفیت است و اگر واردات بدون برنامه باشد موجب ضربه زدن به استقلال کشور خواهد شد.
بلغاری افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: این مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته و به آن سفارش شده است.

وی با اشاره به طرح‌های کنترل کیفی این سازمان بیان داشت: در دو سال گذشته اقدام به خرید 80 دستگاه خودرو از استان‌های مختلف کشور کرده و در طول یک سال قطعات خودروها را به طور مستمر تحت کنترل درآوردیم که در نتیجه این کنترل‌ها شاهد افزایش دو برابری نمرات منفی بودیم، که نشان داد قطعات به کار رفته در خودروهای داخلی بادوام نبوده و از عمر مفید برخوردار نیستند که این از دلایل نارضایتی مردم نسبت به تولید خودرو داخلی است.
در این مراسم ساحل سهی به عنوان مدیرکل جدید استاندارد استان مرکزی معرفی و از خدمات سید سعید میرنظامی مدنی قدردانی شد.


ویدیو مرتبط :
واردات قطعات خودروهای داخلی از چین