سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار به کاربران ایمیل‌های یاهو، جیمیل و هات: سریع تر کلمات عبورتان را عوض کنید


هشدار به کاربران ایمیل‌های یاهو، جیمیل و هات: سریع تر کلمات عبورتان را عوض کنیدفارس/ روز چهارشنبه هکرهای اینترنتی با جمع آوری کلمات عبور 272 میلیون آدرس ایمیل، امنیت میلیون ها نفر را به طور جدی تهدید کردند.
به گزارش گاردین، شرکت امنیتی Hold Security که در زمینه جمع آوری اطلاعات سرقت شده توسط هکرها در فضای مجازی تخصص دارد، اعلام کرده که یک پایگاه داده استثنایی در فضای مجازی شناسایی کرده که حاوی اطلاعات 272 میلیون آدرس ایمیل و از جمله کلمات عبور آنهاست و با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از این کلمات عبور برای فعالیت در سایت‌های دیگری نیز استفاده می‌کنند، خطرات فراوانی آنها را تهدید می کند.

از جمله خدمات ایمیل که اطلاعات کاربرانشان به دست هکرها افتاده می توان به خدمات جیمیل، یاهو، هات میل و mail.ru روسیه اشاره کرد.

به نظر می رسد برای سرقت مشخصات این ایمیل ها از حرفه های وب سایت های کمتر ایمنی استفاده شده که کاربران ایمیل و کلمه عبور خود را در آنها وارد کرده اند. بنابراین کاربرانی که از آدرس های ایمیل خود در سایت های ثالث به عنوان کلمه عبور استفاده نکرده باشند، در امان هستند.

شرکت Hold Security می گوید، روش قطعی برای مطمئن شدن از اینکه آدرس ایمیل افراد در فهرست ایمیل های هک شده وجود دارد یا خیر وجود ندارد و اگر هم این شرکت بخواهد یک سرویس اختصاصی به همین منظور راه اندازی کند، به علت هجوم کاربران امکان از کار افتادن سایت وجود دارد، لذا بهترین کار تعویض کلمات عبور برای حفظ امنیت در برابر هکرهاست.

بررسی ها نشان می دهد هکر یا هکرها به طور جدی درصدد شناسایی کاربران روس بوده اند. حدود 57 میلیون آدرس ایمیل بررسی شده در این مجموعه مربوط به mail.ru بوده اند که مدعی است ماهانه 100 میلیون کاربر دارد. 40 میلیون آدرس هم متعلق به یاهو، 33 میلیون متعلق به هات میل و 24 میلیون متعلق به جیمیل هستند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
ساختن ایمیل در یاهو با وجود تحریم یاهو علیه ایران