مجید مظفری: جشنواره «مدافعان‌ حرم» هنرمندان را از جریان‌های منطقه آگاه می‌کند


مجید مظفری: جشنواره «مدافعان‌ حرم» هنرمندان را از جریان‌های منطقه آگاه می‌کندفارس/ مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به نقش جریان‌ساز جشنواره‌های موضوعی در پرداختن به مباحث خاص گفت: جشنواره فیلم مدافعان حرم زمینه‌ای برای آگاه کردن هنرمندان از جریان دفاع در منطقه و شناخت بیشتر نسبت به این موضوع است.
مجید مظفری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره کارکردها و نتایج جشنواره هایی که با موضوع خاصی در عرصه فرهنگ و هنر برگزار می شوند گفت: جریان مدافعان حرم موضوعی است که به نظر می رسد هنوز مردم و حتی هنرمندان نسبت به آن اطلاعات دقیقی ندارند. چراکه علاوه بر این که به تازگی شکل گرفته است، فیلمسازان و هنرمندان خود در موقعیت دفاع نبوده اند و شرایط را از نزدیک تجربه نکرده اند. اما برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم می تواند زمینه ای برای آگاهی آن ها از این موضوع ایجاد کند.
وی افزود: این جشنواره همچنین به فیلمنامه نویسان کمک می کند تا از طرح کلیپ ها و مستندهای ساخته و نمایش داده شده در طول جشنواره ایده بگیرند. آن ها را هم با اتفاقات منطقه آشنا می کند.


بازیگر فیلم «کفش هایم کو» با اشاره به یک راهکار در به ثمر نشستن بهتر اهداف و سیاست گذاری های جشنواره فیلم مدافعان حرم ادامه داد: به نظرم جشنواره فیلم مدافعان حرم خود می تواند از نویسندگان خوب دعوت کند تا با توجه به آثار و رویدادهایی که ضمن برگزاری این جشنواره در جریان است، برای موضوع مدافعان حرم متن بنویسند.

او همچنین اظهار کرد: اطلاعات لازم را از شاهدان رویداد و کسانی که در جبهه های دفاع از حرم حضور داشته‌اند و از طرفی نسبت به فیلمسازی آشنایی دارند، به دست آورند و یکی از بهترین فرصت ها برای شکل گیری این تعاملات جشنواره است. به شرط آن که جشنواره فیلم مدافعان حرم نیز از طرح های برتر و متن های خوب حمایت کند و تاکیدی بر همکاری با نویسندگان و خروجی و نتایج مثبت صورت بگیرد. در واقع جشنواره ها به رشد فرهنگی جامعه کمک می کنند.

وی در پاسخ به این که در جریان برگزاری جشنواره های موضوعی هدف قرار دادن کدام گروه از مخاطبان عام و خاص باید در اولویت قرار بگیرد، عنوان کرد: فکر می کنم اگر این نوع جشنواره‌ها به مخاطبان خاص بیشتر توجه کنند، آثار هنری با سطح کیفی بالاتری تولید خواهد شد و این آثار به خودی خود بر مخاطبان عام هم تاثیر می گذارد.

نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
‫در مورد رابطه‌ی امنیت ایران و مدافعان حرم مواضع هنرمندان و بازیگران کشور‬‎