علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پنگوئنی که هر سال 8 هزار کیلومتر را برای دیدن یک پیرمرد طی می‌کند/قدرشناسی یک حیوان


دانش > طبیعت - 5 سال پیش یک پیرمرد ماهیگیر در برزیل پنگوئنی را از مرگ نجات داد و کمک کرد تا او بار دیگر به زندگی برگردد. حالا این پنگوئن هر سال 8 هزار کیلومتر را طی می‌کند تا به دیدن نجات دهنده‌اش بیاید.

لطفا منتظر بمانید...

در سال 2011 دی‌سوزا،71 ساله بدن نیمه جان پنگوئن گرسنه‌ای را در ساحل جزیره‌ای در حومه ریودوژانیرو، پایتخت برزیل پیدا کرد که آغشته به نفت بود. این پیرمرد پنگوئن را به خانه‌اش برد و از او پرستاری كرد تا بار دیگر سلامت خود كامل را به دست آورد.

از آن موقع تاكنون این پنگوئن كه به نام دیندیم مشهور شده هر سال 8 هزار كیلومتر را طی می‌كند تا خود را بار دیگر به پیرمرد برساند و 8 ماه را در كنار او سپری كند. این پنگوئن مابقی سال را در سواحل آرژانتین و شیلی سر می‌كند.

كراژوسكی،‌ زیست‌شناسی كه این رابطه دوستانه را به رسانه‌ها رسانده است می‌گوید تابه‌حال چنین رویدادی سابقه نداشته‌است. به گفته وی به احتمال زیاد دیندیم فكر می‌كند دی‌سوزا عضوی از خانواده‌اش بوده و یك پنگوئن است زیرا به محض دیدن دی‌سوزا دمش را به سرعت حركت داده و از سر شوق فریاد می‌كشد.پنگوئن‌ها حدودا 25 سال عمر می‌کنند و به وفاداری به جفت خود مشهور هستند. آنها تا زمانی که بمیرند تنها یک شریک زندگی دارند.

دی‌سوزا می‌گوید: «من این پنگوئن را مانند فرزند خودم دوست دارم و مطمئنم او نیز به من علاقه دارد.» او ادامه می‌دهد: «هیچ کس جز من اجازه ندارد به دیندیم دست بزند. اگر این کار را بکنند او به آنها نوک می‌زند.»

5454

دانلود


ویدیو مرتبط :
سی هزار حیوان در برابر ۲۰۰ میلیون شلیک