رئیس جمهور ونزوئلا: مصادره و زندان برای کارخانه هایی که تولید را متوقف کرده اند


رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا افزود: یک کارخانه که تولید آن متوقف شده یعنی اینکه این کارخانه تحویل مردم می شود. به من کمک خواهید همه کارخانه های متوقف شده را از طبقه بورژوازی پس بگیریم.

رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد کارخانه هایی که تولید را متوقف کرده اند توسط دولت مصادره و صاحبان آنها را دستگیر شوند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، "نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا صاحبان کارخانه هایی را که تولید را متوقف کرده اند را به تخریب کشور متهم کرد. او همچنین به ارتش دستور داد با برگزاری مانورهای نظامی آمادگی خود را برای مقابله با دشمن خارجی حفظ کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا این سخنان را در جمع حامیانش در مرکز کاراکاس مطرح کرد و گفت: در چارچوب دستوری که صادر کردم باید همه اقدامات لازم برای پس گرفتن توان تولید از طبقه بورژوازی انجام شود.

رئیس جمهور ونزوئلا: مصادره و زندان برای کارخانه هایی که تولید را متوقف کرده اندرئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا افزود: یک کارخانه که تولید آن متوقف شده یعنی اینکه این کارخانه تحویل مردم می شود. به من کمک خواهید همه کارخانه های متوقف شده را از طبقه بورژوازی پس بگیریم.

وی تاکید کرد: آن کسی که می خواهد تولید را متوقف کند خواهان تخریب این کشور است و باید این کشور را ترک کند. کسی این کار را بکند باید دستگیر و به زندان فرستاده شود.

رئیس جمهور ونزوئلا به تازگی حالت فوق العاده اقتصادی را به مدت 3 ماه تمدید کرد. این حالت اختیاراتی را به دولت می دهد که براساس آن می تواند دارایی هایی بخش خصوصی را مصادره کند و تامین کالاهای اساسی برای مردم را تضمین کند.

ونزوئلا در ماه ها و هفته های اخیر به دلیل شرایط بد اقتصادی و تغییرات بزرگ در قیمت ارزهای خارجی در بازار، کمبود کالاهای اساسی در فروشگاه ها، کمبود برق و بدهی های بالای دولت با بحران بزرگ اقتصادی روبه رو است.

بحران برق باعث شده دولت روزهای تعطیلی هفتگی را از دو روز به سه روز افزایش و روزهای اداری کارمندان را نیز به دو روز در هفته کاهش دهد.
کاهش قیمت نفت نیز این کشور صادر کننده بزرگ نفت جهان را در تنگنای اقتصادی قرار داده است.
تورم ونزوئلا در سال 2015 میلادی 180 درصد اعلام شد که بالاترین رقم در جهان است.

همزمان مخالفان نیز با جمع آوری 2 میلیون امضا قصد دارند رفراندوم برکناری مادورو را از سمت ریاست جمهوری این کشور برگزار کنند.


ویدیو مرتبط :
خط تولید 17 کارخانه تولید خوراک دام و طیور متوقف شد